tisdag 1 september 2015

Top Ten Tuesday v.36

Tisdag igen, vilket innebär Top Ten Tuesday (på rätt dag!). Top Ten Tuesday anordnas varje vecka av the Broke and the Bookish och dagens tema är: Ten Characters You Just Didn't Click With

Innan jag visar er min (aningen för korta lista eftersom att redan efter tre veckor är skolan för mycket och jag är dö trött) så måste jag bara säga att bara för att jag inte klickade med de här karaktärerna betyder det inte att de är dåliga eller att jag inte tycker om dem. Det klickar bara inte helt enkelt men de kan fortfarande vara helt fantastiska karaktärer. Här är min lista:


Katniss från Hungerspelen av Suzanne Collins
Ta det här på rätt sätt, Katniss är nog en av mina favorit hjältinnor på grund av hur osjälvisk och modig hon är. Jag älskar Katniss, men ändå har jag aldrig riktigt klickat med henne. Aldrig riktigt förstått henne på samma sätt som jag gjort med så många andra karaktärer. 

Marcy från Mitt Perfekta Liv av Sarah Dessen
Jag tyckte väldigt mycket om Mitt perfekta liv när jag läste den och jag tycker fortfarande mycket om den. Jag tycker om Marcy också, förstod henne till och med ibland. Men när jag tänker på karaktärer som inte riktigt klickade är hon ändå en av de första som poppar upp i skallen.


Margo från Pappersstäder av John Green
Jag gillar Margo för att hon var annorlunda, inte som alla andra karaktärer man ofta läser om. Men jag kom aldrig riktigt underfull med henne, och även om jag på många sätt vill älska henne kan jag heller inte låta bli att tycka att hon kändes lite självupptagen. Margo var intressant, men ingen jag riktigt kände att jag fick någon kontakt med. 

Belly från Sommaren jag blev vacker av Jenny Han
Bara nej. Klickade verkligen inte.


Tris från Divergnt av Veronica Roth
Tris är en karaktär jag har sååå många blandade känslor för. Frustration, beundran och oförståelse för att nämna några. Det är många gånger jag bara inte förstått henne eller bara velat säga åt henne att inte göra något eller göra något annat och bara blivit frustrerad. Ändå är hon en karaktär jag gillar i grunden. 

Evan från Den Femte vågen av Rick Yancey
Det är inget fel på Evan. Inte egentligen. Han är en snäll kille. Ändå har jag aldrig riktigt gillat honom, tyvärr. 

Ganska säker på att det finns fler karaktärer än de här jag inte klickat med, men de här är dem jag kommer att tänka på för tillfället. Vilka karaktärer klickar ni själv inte riktigt med? Dela med er i kommentarerna!

Kram
Kimberly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast publicerat:

Mjölk och honung av Rupi Kaur

Titel : Mjölk och honung Originalets titel : milk and honey Författare : Rupi Kaur Antal sidor : 204 Serie : - Förlag :  Mima Förlag ...

Populära inlägg: