torsdag 3 september 2015

Månadsrapport: Augusti

Nu är Augusti över och skolan igång på allvar. Usch har varit så härligt med sommarlov, men nu är det dags att gå tillbaka till verkligheten igen. Vissa av er har kanske märkt att bloggandet har blivit av lite mer sällan de senaste veckorna och så kommer det troligtvis fortsätta. Man får inte riktigt lika mycket tid för böcker och blogg när skolan är igång (dessutom har man ingen energi! Skolan bara suger ut alla förbaskad kraft man har), dessutom sägs inte andra året på gymnasiet bli någon lek direkt, men vi får väll se...

Augusti va en toppenmånad i alla fall, förmodligen den bästa på hela sommaren! Mycket tror jag det beror på BookTubeAThon som var i början av månaden då jag lyckades klämma in hela fyra böcker på en vecka, och sen bara fortsatte det i ett snabbt tempo!

Totalt utlästa böcker: 10
Böcker på engelska: 2
Största överraskning: Fangirl och En enda natt
Bästa bok: Fangirl eller Efter Alaska
Största besvikelse: Outtalat eller Sommaren jag blev vacker
Sämsta bok: Outtalat


Inte lika bra som Dessens andra böcker men fortfarande läsvärd.

Gick tyvärr inte hem alls.


Älskade verkligen den här boken!

Efter allt bra jag hört om Sommaren jag blev vacker hade jag ärligt förväntat mig mycket mer, men det var inte en dålig bok. 


Så härlig och sommrig och söt!

Spännande fantasy som kanske inte gick hela vägen hem men som fortfarande var bra.


Åh älskar den här historien och boken är verkligen bra även om språket kanske är lite för enkelt ibland.

Mysig läsvärd chic-lit


John Greens böcker är alltid läsvärda och Efter Alaska är verkligen inget undantag.

En otroligt stark bok med komplexa karaktärer!

Som sagt har Augusti varit en riktigt bra läsmånad, och nu med skolan och allt tror jag inte September kommer att toppa den. Men nog har jag planer på att både läsa och blogga en hel del i Sptember. Bara här om kvällen beställde jag faktiskt hem lite böcker från Adlibris (!!) så ser jättemycket fram emot att få hem dem (kanske kommer det en Book Haul?)

Hur har Augusti sett ut för er?
Kram
Kimberly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast publicerat:

Mjölk och honung av Rupi Kaur

Titel : Mjölk och honung Originalets titel : milk and honey Författare : Rupi Kaur Antal sidor : 204 Serie : - Förlag :  Mima Förlag ...

Populära inlägg: