onsdag 9 september 2015

Lite gott och blandat från bokvärlden!

Senaste veckan har jag kanske inte varit så jätteaktiv på bloggen - men aktiv i bokvärlden har jag ändå varit. Så tänkte slänga in lite gott och blandat från vad jag kommit över den senaste tiden! Hoppas det kan vara intressant. Förutom det hoppas jag att lite fler inlägg snart ska komma upp. För tillfället läser jag Beautiful Disaster av Jamie McGuire och Den unga eliten av Marie Lu. Jag har minde än hundra sidor kvar i båda, så förhoppningsvis är de utläsa snart. Dessutom har jag beställt hem lite böcker (!!) som troligtvis kommer komma imorgon eller övermorgon! Har vi tur hinner jag kanske komma upp med en BookHaul och två bokrecensioner innan veckan är över, men vi får väll se. Här kommer mitt "Gott och blandat" i alla fall! :))


Vilken bok borde du läsa baserat på din favoritprinsessa? Behöver du boktips och låter det som en rolig grej kan du kolla upp testet här på Buzzfeed!

51 bästa fantasy-serierna? Buzzfeed (igen) har gjort en lista på de 51 bästa fantasy-serierna. Jag har läst pinsamt få, men nog har jag fått en hel del böcker att hålla utkik efter nu!

Och så hittade jag några intressanta ord från "påhittade" språk (även det vida Buzzfeed):

Na’vi – Avatar.

Vulcan – Star Trek.

Epic Reads har också kommit med sorts kalender, fullproppad med YA böcker och vilka du borde läsa (för större bild gå till Epic Reads å klicka på bilden där):


Och ett sånthär inlägg skulle inte vara komplett utan några citat så här kommer de (citaten är hämtade från den här tumblr bloggen):

Richelle Mead, Spirit Bound (Vampire Academy #5)

Sara Raasch, Snow Like Ashes (Snow Like Ashes #1)


Ally Condie, Matched (Matched #1)




(tagen här ifrån)



Och innan jag avslutar det här inlägget vill jag tipsa er alla om en Bladvändaren som har startat en insamlingen: "Bokbloggare för barn på flykt", ett så otroligt bra initsativ, så har ni möjligheten borde ni verkligen klicka in där och läsa lite om det. Insamlingen kommer ni till HÄR.


Fortsätt läsa alla så hörs vi snart!
Kram
Kimberly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast publicerat:

Mjölk och honung av Rupi Kaur

Titel : Mjölk och honung Originalets titel : milk and honey Författare : Rupi Kaur Antal sidor : 204 Serie : - Förlag :  Mima Förlag ...

Populära inlägg: