söndag 22 november 2015

Lite blandat om vårutgivning 2016

Så för någon dag sedan damp Modernistas vår katalog ner i brevlådan (inte för att jag inte redan kollat upp den på nätet hehe) så tänkte att det kanske var dags att skriva lite om några av de böcker som kommer i vår!

Modernista:


 Först och främst: Throne of Glass av Sarah J. Maas  blir äntligen översatt!! Det är nog ingen överraskning om er som varit en del i bokbloggar-världen den senaste tiden, men åh så kul! Har länge velat läsa serien, men eftersom den inte blivit översatt under så väldigt lång tid hade jag nästan bestämt mig för att läsa den på engelska trotts allt. Men nu när Modernista bestämt sig för att publicera den på svenska får vi väll se om jag kanske väntar till April med att läsa boken i alla fall. Jätte roligt initiativ hur som helst! Utkommer preliminärt: April

Den andra boken som blir översatt är Rosensälskapet av Marie Lu, uppföljaren på Den unga eliten. För att vara ärlig var Den unga eliten inte riktigt någon hit för mig, men jag tror delvis det kan ha berott på att jag läste den vid ett tillfälle när jag inte riktigt kunde ge boken min uppmärksamhet. Marie Lu är en favoritförfattare, så troligtvis kommer jag plocka upp Rosensälskapet när den kommer ut i alla fall och ge serien en andra chans. Utkommer preliminärt: Mars

Ni kan kolla in Modernistas vårkatalog HÄR.

B. Whalström:


Askfödd av Sabaa Tahir: An Amber in the Ashes kommer på svenska - och snart! Redan om en en månad! Ser jättemycket fram emot den här boken, verkar vara en väldigt spännande High-Fantasy, och än så länge har jag enbart hört gott om boken! Kan verkligen inte vänta på att få plocka upp den! Utkommer preliminärt: 28 December 2015

Ljug för mig av Becca Fitzpatrick: Jag har tidigare läst Fallen ängel - serien av Becca Fitzpatrick och gillade den verkligen, men Black Ice som jag läste i våras imponerade å andra sidan inte alls på mig. Ljug för mig verkar vara en thriller om en tjej som tvingats fly sitt liv efter att ha blivit vittne till ett mord och befinner sig i ett vittnesskyddprogram i Nebraska. Hon kan inte kontakta någon från sitt gamla liv, och hon måste ljuga om sin identitet till alla hon möter. Låter riktigt spännande så tror helt klart jag ska ge boken en chans. Utkommer preliminärt 21 Mars 2016

Ni kan kolla in resten av deras vårkatalog HÄR.


Bonnier Carlsen:


Förlorade själars stad av Cassandra Clare: Den femte boken i The Mortal Instruments är snart här! Har läst de tre första böckerna i Cassandra Clares omtalade fantasy-serie och tyckte verkligen om dem. Har inte hunnit till den fjärde än dock, men när jag väl gjort det ser jag fram emot denna! Utkommer preliminärt i Mars.

Läs mer ur Bonnier Carlsens katalog HÄR.

Rabén&Sjögren


Den kallaste flickan i Coldtown av Holly Black: Ärligt har jag inte hört sådär jättemycket om den här boken innan men den verkar vara en spännande skräck / thriller / fantasy, och under ganska lång tid har jag varit intresserad av att läsa den, så jättekul att den nu blir översatt! Den kallaste flickan i Coldtown handlar om Tana som en dag vaknar upp efter en fest och upptäcker att alla andra på festen har mördats utom hon själv och två andra killar. För att rädda sig själv och de andra beger hon sig till Coldtown, en stad där människor och monster lever sida vid sida. Enda problemet är att när du väl kommit in i Coldtown kommer du inte ut igen... Åh låter så otroligt spännande! Utkommer preliminärt i Mars.

Läs mer om Rabéns&Sjögrens vårutgivning HÄR.

Verkar som det kommer komma ut otroligt mycket spännande i vår! Känns som om jag knappt kan vänta! Vilka av de här böckerna ser ni mest fram emot? Eller finns det någon annan  bok som släpps i vår som ni bara måste läsa? Dela med er i kommentarerna!

Kram
Kimberly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast publicerat:

Mjölk och honung av Rupi Kaur

Titel : Mjölk och honung Originalets titel : milk and honey Författare : Rupi Kaur Antal sidor : 204 Serie : - Förlag :  Mima Förlag ...

Populära inlägg: