lördag 28 november 2015

Top Ten Books I'm Thankful For

Det var inte igår det var tisdag direkt - jag är väldigt sent ute när det gäller veckans Top Ten Tuesday. Men jag gillade verkligen veckans tema så var bara tvungen att knopa ihop min egen lista bestående av Top Ten Books I'm Thankful For (utan inbördes ordning):


För eller senare exploderar jag av John Green: Jag tror påriktigt att världen är en bättre plats med den här boken i den.

We Were Liars av E. Lockhart: En av de böcker jag uppskattat absolut som mest medan jag läst den. Så vackert skriven, så skickligt berättad, så fin och bara... wow vilket slut. Jag läste den här boken vid precis rätt tidpunkt och tror alltid den kommer stanna med mig. 


Vampire Academy av Richelle Mead: Åh, efter Twilight finns det nog inga böcker jag läst om så många gånger - ÄLSKADE dem när jag var i början av tonåren, och någonstans i mitt hjärta kommer de nog alltid vara med mig också.

Dalslandsdeckarna av Pia Hagmar: Jag, min syrra, och min pappa brukade läsa de här böckerna tillsammans när vi var yngre. Åh så fina minnen!! <3


Rör mig inte! av Tahereh Mafi: Den här boken öppnade upp en helt ny värld för mig på flera olika sätt. 

Fangirl av Rainbow Rowell: Tror aldrig jag känt igen mig så mycket i en karaktär någonsin som jag gjorde i Cath. Fangirl känns bara så otroligt rätt för mig, lite som att komma hem.


Den Femte vågen av Rick Yancey: Hittils en av mina favoritböcker någonsin, kändes bara som om den behövde få en plats på den här listan. 

Jag ger dig solen av Jandy Nelson: Kanske inte den bästa bok jag läst, men precis som med Förr eller senare exploderar jag känns det här som en bok som bara gör världen bättre. 


Twilight av Stephenie Meyer: Jag kommer alltid ha ett band till Twilight. Den kom in i mitt liv när jag verkligen behövde den och öppnade upp en hel värld av YA, Paranormal romance och Fantasy för mig. 


Harry Potter av J.K Rowling: Jag har tekniskt sett inte läst böckerna än - även om jag har börjat på den första nu - men jag och min syrra lyssnade tillsammans på alla böckerna som ljudböcker när vi var små. Harry Potter har alltid varit en otroligt stor del av min uppväxt och är fortfarande idag en stor del av mitt liv. Jag skulle inte vilja se en värld där Harry Potter inte fanns. Någonsin. 

Vilka böcker är ni tacksamma för?
Kram
Kimberly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast publicerat:

Mjölk och honung av Rupi Kaur

Titel : Mjölk och honung Originalets titel : milk and honey Författare : Rupi Kaur Antal sidor : 204 Serie : - Förlag :  Mima Förlag ...

Populära inlägg: