torsdag 2 juni 2016

Top Ten Tuesday: Tio böcker jag planerar att läsa i sommar

Nu blev det en Top Ten Thursday istället för en Top Ten Tuesday, men så blir det ibland. Idag har jag i alla fall skrivit mitt sista prov för den här termienen, vilket känns jätte skönt!

Veckans fråga handlar om att ta upp böcker man tipsar om inför i sommar, böcker som är bra att läsa på stranden eller om böcker man själv planerar att läsa under sommarmånaderna. Och eftersom jag redan planerat att publicera ett inlägg om bra sommarläsning om ett par veckor, tänkte jag nämna tio böcker jag planerar att försöka läsa i sommar:


Blunda och hoppa av Sarah Dessen
A Court of Mist and Fury av Sarah J. Maas
The One av Kiera Cass


Himlen börjar här av Jandy Nelson
The Unexpected Everything av Morgan Matson
The Great Gastby av F. Scott Fitzgerald


How To Be Bad av Lauren Myracle, E. Lockhart, Sarah Mlynowski
Tango för ensamma själar av Lucy Dillon
Den kallaste flickan i Coldtown av Holly Black


Du glömde säga hejdå av Sarah Dessen (läser just nu)

Det här är tio av de böcker jag ska försöka hinna med i sommar! Plus några Harry Potter-böcker, och gärna några fler från oläst-hylla (helst en klassiker också!). Problemet att jag enbart äger hälften av de här får jag ta tag i senare, men detta är vad jag planerar att läsa i alla fall.

Vad planerar ni att läsa i sommar?
Kram
Kimberly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast publicerat:

Mjölk och honung av Rupi Kaur

Titel : Mjölk och honung Originalets titel : milk and honey Författare : Rupi Kaur Antal sidor : 204 Serie : - Förlag :  Mima Förlag ...

Populära inlägg: