måndag 22 februari 2016

#läsalotSport16

Först och främst: Jag har inte sportlov. För er som har följt mina senaste läsuppdateringar så vet ni att jag har en hel vecka av prov och examinationer innan jag får sportlov. Men när jag läste om Elviras läs-a-lot blev jag ändå väldigt sugen att delta. Trotts att jag är lite sent ute och knappt har hunnit att läsa en sida idag, trotts att jag har prov imorgon, slutar supersent och har en arbetsintervju på onsdag att oroa mig för. Och så får vi inte glömma mitt väldigt stora seminarium/debatt i samhällsekonomi och historia på torsdag (samhällseknomi som är mitt favoritämne)... Nej, okej, många har det mycket värre men ändå, såhär innan lov är det bara mycket i skolan och det är mycket i livet, vilket resulterar i inte sådär särskillt mycket läsande.

Alltså, jag har verkligen inte mycket lästid alls de kommande vardagarna. Men jag vill läsa så förtvivlat gärna. Jag vill, och vill man så brukar det gå. Så nu fasen. Och sen i slutet har jag ju faktiskt en lång härlig helg också!

Mina mål för den här läs-a-lot:en blir hur som helst ganska så defusa, jag vet ju faktiskt inte hur mycket jag kommer kunna få gjort. Men så här ser de ut i alla fall:

1) Först och främst: Läs ut Rött uppror! Jag har påbörjat den nu och ska verkligen försöka göra mitt yttersta att avsluta den innan massa böcker från bokrean kommer hem - för vem vet hur det slutar då? 
2) Försöka läsa minst 400 sidor.

Ja, okej, det är mina enda egentliga mål. Sen om jag får tid över efter Rött uppror ska jag verkligen försöka avsluta Vem som helst utom Ivy Pocket också (kommit ca 80 sidor), men det borde inte vara allt försvårt eftersom den är ganska så lättläst. Lyckas jag avsluta både dessa böcker och inte har fått hem en hel hög från bokrean än som jag är redo att kasta mig över, då är planen att fortsätta i någon av de böckerna som ligger och dammar på mitt nattduksbord. Antingen En man som heter Ove, eller Flickan från tjugotalet. Har jag däremot fått hem en hel hög...ja, då får vi se vad som händer.

Inga uppdatteringar kommer förmodligen under veckan, men kommer skriva en liten sammanfattning i slutet i alla fall! Klicka in hos Elvira för att läsa mer, och häng på ni också!


Nu kör vi!
Kram
Kimberly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast publicerat:

Mjölk och honung av Rupi Kaur

Titel : Mjölk och honung Originalets titel : milk and honey Författare : Rupi Kaur Antal sidor : 204 Serie : - Förlag :  Mima Förlag ...

Populära inlägg: