söndag 5 februari 2017

Läsuppdatering v.5

Hej mina vänner! Vilken vecka - eller snarare, vilken helg - det här har varit! Känns som om jag varit igång non-stop. Troligtvis för att jag jobbade både lördag och söndag den här helgen - något jag inte gjort sedan i somras, så kändes lite ovant. Åkte hemifrån vid tio på lördagmorgonen, jobbade, sov hos en kompis, jobbade igen, och kom hem klockan sex idag. Åt middag med familjen, duschade, och sen hade plötsligt hela helgen gått. Bara sådär.

Sådan tur är drunknar jag inte direkt i plugg för tillfället, så ingen panik på den fronten i alla fall, och det är ju alltid något.

Men, men, men!! Mello började ju i lördags! Det är ju kul! Älskar mello, det är så himla mysigt och töntigt. Känns härligt att man kan gotta ner sig (är detta ett uttryck?) i det nu de kommande veckorna. Kan erkänna att jag väl inte kände att gårdagens startfält var det absolut starkaste, men tror det här kan bli bra!

Inser också att det kanske inte är det coolaste att vara 18 år och ett hardcore mellofan, men jag menar, SÅ himla töntigt är det väll ändå inte - eller? Jaja, som vuxna alltid brukar säga: det blir vad man gör det till. Berätta gärna om ni själva är mellofan i kommentarerna, så jag vet om jag är ensam eller inte.

Och, en annan rolig sak! Jag har nu - tillslut - läst ut Holding Up the Universe! Verkligen en superfin bok! Libby och Jack var sådana äkta och genuint fina karaktärer, älskade att dela deras resa. Rekommenderar starkt, men mer utförligt omdöme får ni snart *host* i en kommande recension!

Jag har också nästan läst ut Ordbrodösen av Anna Arvidsson - och låt mig bara säga: Vilken bok! Har knappt kunnat sluta sedan jag började! Hade jag inte jobbat så mycket den här helgen hade boken utan tvekan redan varit utläst vid det här laget. Förhoppningsvis hinner jag sluka de sista sidorna ikväll - för alltså: Den är ju så himla spännande!

Detta var allt för mig denna gång. Nu ska jag gå och bädda ner mig i sängen med Ordbrodösen, så hörs vi snart igen! Berätta gärna om hur eran vecka varit i kommentarerna!

Kram
Kimberly

2 kommentarer:

  1. Alltså det här med Melodifestivalen är ju sjuuukt stort i Sverige vad det verkar, blir nästan lite avis på att vi inte har något som binder ihop hela folket på samma vis i tv-väg :') tänkte faktiskt kanske försöka kolla lite på Sveriges i år iof, för Clara är ju med! Gillar henne. Och å vad jag blir pepp på Ordbrodösen när du skriver så där, den verkar otrolig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har inte tänkt på det, men det är ju faktiskt ganska så fint att ha ett tv-program som så himla många i samhället är engagerade i! Ja det tycker jag du borde! Gillar också Clara, och tycker hon är riktigt duktig som programledare :) Ordbrodösen var verkligen jättebra, rekommenderar SÅ mycket! Du måste läsa den snart ;)

      Radera

Senast publicerat:

Mjölk och honung av Rupi Kaur

Titel : Mjölk och honung Originalets titel : milk and honey Författare : Rupi Kaur Antal sidor : 204 Serie : - Förlag :  Mima Förlag ...

Populära inlägg: