söndag 12 februari 2017

Läsuppdatering v.6

Okej - jag kan väll börja med att erkänna att läsningen väll inte har gått sådär jättebra den här veckan. Bloggningen har däremot gått bra, så de kanske tar ut varandra lite. Det värsta är dock att jag typ inte har gjort något den här veckan heller. Utom att jobbat extra mycket, och arbetat med mitt gymnasiearbete (som ärligt talat kan gå och dra något gammalt över sig, för det har bara gått ca 1 månad och jag har redan fått nog). Men inget av det är ju direkt överdrivet intressant för er att höra om - så känns inte riktigt som om jag har något att skriva om?

Åh, eller jo - jag har visst något intressant att berätta om! Jag signade idag upp på på Fandom of the Month! Det är en prenumeration i vilken man får fandom-relaterade smycken - vilket jag tycker är helt genegaliskt! Jag älskar smycken, jag är en del i massa fandoms, hur kan det gå fel liksom? Men vi får väll se, är rädd att det kommer vara dyrt med tull och såntdär eftersom det är ett amerikanskt företag. Första paketet får vara som ett test-paket där jag ser om det är värt det, så får vi se om jag fortsätter sedan efter det. Om ni är intresserade kan jag lägga upp en book haul med innehållet i paketet sedan när det kommer! När vi pratar om att prenumerera på saker dock - så tycker jag detta är en stor bristvara i Sverige när det kommer till bokrelaterade saker för ungdomar (eller fandoms-saker). Har hittat ca noll intressanta. Så vet ni om någon får ni jättegärna tipsa mig om det så jag slipper beställa något från andra sidan jorden för det känns ju varken jätteekonomiskt eller miljövänligt.

I bokväg har det som sagt inte blivit så mycket den här månaden. Jag har nämligen börjat läsa två stycken böcker parallellt, vilket sällan slutar bra. Först påbörjade jag Dödens märke av Veronica Roth, men eftersom den är så tjock (aka tung) så läser jag Rebel of the Sands på bussen fram och tillbaka från skolan eftersom den är lite enklare att bära med sig. Och just nu är Rebel of the Sands mycket mer spännande (möjligen för jag typ inte har kommit någonstans alls i Dödens märke än hehe) så då blir det mycket mer läsning i den osv. Rebel of the Sands är hur som helst jättebra än så länge, väldigt spännande och med väldigt intressant miljö. Dödens märke verkar spännande, men har som sagt inte kommit så långt så kan inte riktigt uttala mig än. Men jag jobbar på det!

Berätta gärna om er vecka i kommentarerna så hörs vi snart! Ha det gott!
Kram
Kimberly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast publicerat:

Mjölk och honung av Rupi Kaur

Titel : Mjölk och honung Originalets titel : milk and honey Författare : Rupi Kaur Antal sidor : 204 Serie : - Förlag :  Mima Förlag ...

Populära inlägg: