tisdag 3 oktober 2017

Fiktiva pojkvänner

Tjenare allesammans. Idag så var det tisdag igen, vilket betyder Top Ten Tuesday. Veckans tema är "Book Boyfriends/Girlfriends" - alltså fiktiva pojkvänner/flickvänner, karaktärer man fallit för eller förälskat sig i lite genom åren. Nog finns det en hel del, men här kommer listan med mina absoluta favoriter:


Adam från Rör mig inte: Ja, jag vet, när jag läste resten av böckerna i serien kom min inställning till Adam att förändras en aning, men den där första boken? Boy o boy om jag inte föll för honom. Den skadade (metaforiskt talat) soldaten som offrade sig själv för att rädda dem han älskade? Japp, den killen föll jag för som bara den. Men till mitt försvar, på det sättet Tahereh Mafi skriver är det svårt att inte falla för karaktärerna hon skapar.

Roger från Fyra dagar, fyra nätter: Fy fan vilken fin kille han är ändå, mitt hjärta smälter lite för honom. Ren och skär godhet är underskattad.

Är det konstigt om jag har med Kaz från Högt spel på den här listan? För jag menar, jag vet att Kaz på inga sätt skulle vara en bra pojkvän, men något med hela den där tuffa-men-ändå-sårbara-grejen han har är ändå lite tilltalande. Hur kliché det än är så gör hela badboy-attityden honom lite tilldragande på ett mörkt och mystiskt vis. Döm mig inte.

Levi från Fangirl: Levi är nog min ultimata fiktiva pojkvän. Han har varit det ända sedan jag läste Fangirl. Finns nog ingen karaktär jag har önskat kunde kliva ut från sidan och in i verkligheten mer. Kanske är det för att jag praktiskt taget personifierar Cath (okej där överdrev jag, men har nog aldrig stött på någon karaktär som jag identifierat mig mer med), och Levi bara förstår henne på ett sådant perfekt sätt att jag önskar att jag också hade någon som han. Det är så fint hela grejen. Och nu måste jag sluta innan det här förvandlas till något deppigt jag-är-så-ensam-och-singel-babel för det är 100% inte poängen här.

Ryhs från A Court of Mist and Fury för, kom igen, det är Ryhs. Känner inte ens att jag måste förklara denna. Ganska säker på att alla som läst A Court of Mist and Fury kommer förstå för alltså, Jesus, vilken grabb.

Dax från By Your SideOkej, det här beror nog väldigt mycket på att jag läser boken just nu och därför är extremt investerad i historien, men alltså Dax. Så fin han är ändå. Och hur han säger att han inte behöver någon, men hur det ändå är så tydligt att det är precis vad han gör. Och hur han förstår Autumn så fint och accepterar henne som ingen annan. Det är bara fint alltihop. Speciellt den här grejen med att han försöker hålla Autumn på avstånd för att inte såra henne, för han sätter hennes lycka först, det finns något som får mitt hjärta att smälta i det. Dessutom har han hela bad boy attityden över sig han också. Det kanske bidrar lite, men bara lite, lovar.

TV-serie bonus:

Jamie från Outlander: För att det är Jamie från Outlander. Jag menar, alltså, har ni sett honom? OCH HANS SKOTSKA ACCENT. Jag är ju såld som bara den, flera gånger om.

Jon Snow från Game of Thrones: Alltså Jon, så mycket som han gjort för andra. Så mycket han offrat för allas bästa, för de han älskar och för så många fler. Stark, godhjärtat och med de mest drömmiga ögonen någonsin, hur kan man inte falla för den här killen?

Lucas från One Tree Hill: Okej, denna beror nog mest på att jag var ca 15 när jag såg serien, och att Chad Michael Murray är mer än bara lite attraktiv, om man säger så, men under några säsonger där stal Luke definitivt mitt hjärta.


Och sist men inte minst, en gif på Kit Harington när han försöker blinka, för ärligt, hur kan dethär inte göra eran dag?

Vilka karaktärer har ni fallit lite extra för genom åren? Dela med er i kommentarerna!

2 kommentarer:

  1. Chad Michael Murray <33 har dock ej sett på oth, men Gilmore Girls och FÖLL. Måste läsa Sarah J Maas! Och haha ja Adam hände mig med. Och Leviiii <33

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vänta va, är Chad Michael Murray med i Gilmore Girls? HADE INGEN ANING. Måste se den serien, typ nu. Och alltså Levi, bästa karaktären ca någonsin <3

      Radera

Senast publicerat:

Mjölk och honung av Rupi Kaur

Titel : Mjölk och honung Originalets titel : milk and honey Författare : Rupi Kaur Antal sidor : 204 Serie : - Förlag :  Mima Förlag ...

Populära inlägg: