lördag 14 oktober 2017

I ett nördigt hörn av Youtube

Så, här om dagen slösurfade jag lite på youtube (as you do), och det är något med youtube som alltid gör att man hamnar på de mest oväntade ställena. Igår slutade det med att jag hamnade bland endel bok-relaterade, lite udda - men underhållande, videos, och då slog det mig att jag kanske skulle dela dem med er så ni också kan få njuta av dem i all dess nördighet. Enjoy! 

Rap battle: Hermione vs Katniss

Alltså, okej, lite kluven gällande denna, för den är ganska vulgär, jag vet, men också: Så on point. Och kaxig. Och ganska underhållande ändå. Lite guilty pleasur över det hela, för jag älskar ju hur de lägger upp alla smarta referenser, även om jag inte älskar hela trasha-varandra-grejen. 


Det här med att blir antagen till Hogwarts:

För, jag menar, har vi inte alla ställt oss själva den här frågan? Nu har vi äntligen svaret. Eller?


John Green angående twilight:

Älskade John Green, han personifierar en sådan perfekt mix att mitt nutida mer förnuftiga jag, och mitt dåtida mer naiva tonårsjag. Jag kan inte undgå att älska hur han så ett sådant briljant sätt lyckas peka ut vad som är problemet med Twilight, medan han samtidigt också sätter fingret på varför boken är så vitt och berett älskad. Bonus: Hans slutsats, sååå fantastisk. Älskar John Green, så mycket kärlek till den snubben. 

“True love will triumph in the end—which may or may not be true, but if it is a lie, it's the most beautiful lie we have.”
Hoppas ni får en bra helg allesammans, så hörs vi snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast publicerat:

Mjölk och honung av Rupi Kaur

Titel : Mjölk och honung Originalets titel : milk and honey Författare : Rupi Kaur Antal sidor : 204 Serie : - Förlag :  Mima Förlag ...

Populära inlägg: