måndag 5 december 2016

Kommande böcker: December 2016

Det är december hörni! Snön (nåja, inte riktigt än, men förhoppningsvis snart), julbelysningen, pepparkakorna, julgodiset och julmusikens månad! Som jag har längtat efter adventstakar, vörtbröd, Michael Bublés julalbum och fin julbelysning i stan. December är allt en härlig månad! Dock verkar det inte som om det släpps allt för många böcker denna härliga månad av julmirakel (okej där överdrev jag lite, jag erkänner). Men här är i alla fall de få jag hittat! Observera dock som vanligt att datumen är preliminära och därför kan komma att förändras. 

Kommande böcker på svenska:


27 December: Golden Boy av Abigail Tarttelin
Som det står på Bonnier Carlsens hemsida handlar boken om Max Walker. Max är "lagkapten i skolans fotbollslag, populär bland vännerna och tjejernas drömkille." Men Max har också en hemlighet. En hemlighet som gör att han inte vågar komma någon allt för nära, för hur berättar man för någon att en av skolans populäraste killar, inte alls bara är en kille? Max är nämligen intersexuell. Både tjej och kille. Någonting där emellan, eller inget av det. Golden Boy verkar otroligt intressant och aktuell, och är definitivt en bok jag planerar att hålla utkik efter!

27 December: Diabolic av S. J. Kincaid
Diabolic handlar om Nemesis som är en diabol. Diaboler är hänsyslösa, livsfarliga, och tränade till att göra vad som än krävs för att skydda den person de blivit tilldelade, vilket i Nemesis fall är Sidonias. Så när kejsaren kräver Sidonias närvaro i det kejserliga palatset, trotts att det innebär en direkt fara för Sidonias liv, tar Nemesis självklart hennes plats. Kanske blir det faktiskt hennes svåraste uppgift hittills, att låtas spela mänsklig när hon blivit uppfödd till att döda. Och som det står på B. Wahlströms hemsida: "Men när rymdimperiet hotar att falla sönder upptäcker Nemesis att hon trots allt har en human sida, som vida överträffar den hos personerna hon omges av. Bland intriger, svek och förräderi är kanske hennes förmåga att älska det som kan rädda såväl henne som hela imperiet." Låter superspännande, och ser fram emot att läsa denna snart!

Nya upplagor: 


5 December: Dumplin' av Julie Murphy
Älskade denna när jag läste den, tycker det är superkul att den finns i pocket! Läs  min recension HÄR.

Jag vet, det blev ett superkort inlägg denna månad. Hittade inte ens några engelska böcker jag fann särskilt intressanta. Vill ni dock läsa mer om kommande ungdomsböcker på engelska i december rekommenderar jag Epic Reads inlägg: The 12 Most Anticipated YA Books Publishing in December

Har jag missat någon spännande bok? Vilka böcker ser ni fram emot nu i december? Kommentera!
Kram
Kimberly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast publicerat:

Mjölk och honung av Rupi Kaur

Titel : Mjölk och honung Originalets titel : milk and honey Författare : Rupi Kaur Antal sidor : 204 Serie : - Förlag :  Mima Förlag ...

Populära inlägg: