måndag 19 december 2016

Läsuppdatering v.50

Hej kära vänner. Först och främst: Förlåt att detta inlägg är försenat. Jag suger på att planera, det har vi redan kommit fram till, förlåt. När jag inte ens håller mig till att publicera det enda inlägget jag faktiskt publicerar i tid varje vecka (nåja, nästan varje vecka) då är det illa. Men, efter lite fördröjning så kommer nu här läsuppdatering för vecka 50! Och det första jag måste prata med er om är att denna vecka är det ju jul. JUL. Först och främst: Fy fan vad snabbt tiden har gått! Det är jul - om mindre än EN VECKA. Men, å andra sidan är jag också så himla taggad - älskar julen! Från och med nu gäller enbart julmusik i hörlurarna och vörtbröd med edamer till frukost. Sen ska det bakas bröd och julgodis, slås in paket och granen ska kläs. Så förbaskat mysigt! Och det bästa är att redan på onsdag så får jag jullov! Och sedan är jag ledig i tre hela veckor, och det ska bli så förbaskat skönt!

Och, passande nog påbörjade jag faktiskt Let it Snow i slutet av förra veckan. Än så länge har jag bara kommit 50 sidor, men julkänslorna är närvarande redan nu. Känns som om den kommer vara jättemysig läsning såhär i juletider!

I slutet av förra veckan avslutade jag även Fångad av Meredith Wild. Fångad var, precis som Utvald, en snabbläst och driven bok fylld av relationsproblem och romantik. Men, tyvärr kändes det som om jag läste den vid ett tillfälle då jag inte var så sugen på den typen av skamlöst drama och intensiva relationer utan någon större mening bakom det hela. Men om man gillar mycket drama med fokus på relationer och ett snabbt tempo tror jag man kommer uppskatta Fångad. Men (som vanligt) mer om det i en kommande recension.

Apropå drama måste jag bara lyfta fram min senaste besatthet: SKAM. Alltså SÅ JÄVLA BRA. Var till en början ganska tveksam till att börja titta på vad jag trodde skulle bli en trist norsk blandning av Gossip Girl och Portkod (om någon nu mins Portkod som var populärt för typ två år sedan?) - men som jag underskattade den serien. SKAM är verkligen så jäkla klockren och bara helt FANTASTISK. Jag avslutade den första säsongen i morse, och grät lite inombords för att det än så länge bara finns två säsonger till.

Alltså hörni, jag måste bara säga det igen: SÅ JÄVLA BRA. Alla som inte redan gjort det, kolla in SKAM! Nu! Se det här tipset som min julklapp till er. Ni kommer inte bli besvikna.


Och så får ni självklart ta och har en fantastisk fin julvecka på det hela också!
Kram på er!
Kimberly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast publicerat:

Mjölk och honung av Rupi Kaur

Titel : Mjölk och honung Originalets titel : milk and honey Författare : Rupi Kaur Antal sidor : 204 Serie : - Förlag :  Mima Förlag ...

Populära inlägg: