söndag 22 januari 2017

Läsuppdatering v.3

Tjenare på er!

Vet ni, den här gången tänker jag gå rakt på sak och börja prata om min läsning på en gång. Spännande, eller hur, att jag faktiskt inleder med vad de här inläggen ska handla om för en gångs skull. Den här veckan har jag nämligen fortsatt läsa Holding Up the Universe, och låt mig säga att ju länge jag läser, ju bättre tycker jag om den. Libby och Jack är sådana fina och verkliga karaktärer, och jag tycker verkligen om att läsa om dem. Jag tycker också verkligen om att de båda handskas med problem man kanske inte får läsa sådär jätteofta om, men som ändå är väldigt viktiga. Än så länge har jag kommit lite mindre än halvägs in i boken, men jag ser fram emot att fortsätta läsa! Mitt mål är att avsluta den nästa vecka, vi får hålla tummarna för att det blir så. Vill ni veta mer om boken (eller om ni gillar Jennifer Niven som författare) tycker jag definitivt ni ska kolla in hennes hemsida, där man kan hitta allt möjligt om böckerna, som mer information om de viktiga ämnena hon tar upp, karaktärernas spellistor m.m, riktigt intressant!

För övrigt fick jag fin bokpost från Rabén & Sjögren - tack så jättemycket - i början av veckan, innehållande Ordbrodösen! Är så sjukt taggad på den här boken, och kan knappt hålla mig tills jag kan börja läsa den. Den står helt klart näst på tur efter Holding Up the Universe. Är ni intresserade om av den handlar om, så skrev jag om den i mitt inlägg om kommande böcker i januari, men kort sammanfattat är den en svensk debutroman, inom genren fantasy som verkar helt fantastiskt spännande.


Hur har er vecka varit? Har ni läst något fint eller spännande på sistone? Dela med er i kommentarerna! Ha det gott!

Kram
Kimberly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast publicerat:

Mjölk och honung av Rupi Kaur

Titel : Mjölk och honung Originalets titel : milk and honey Författare : Rupi Kaur Antal sidor : 204 Serie : - Förlag :  Mima Förlag ...

Populära inlägg: