söndag 5 mars 2017

Läsuppdatering v.9

Minns ni att jag sa att jag skulle försöka läsa ut både Dödens märke och Rebel of Sands nu under sportlovet?

Jag har inte läst ut någon av dem.

Till mitt försvar har jag bara typ fem sidor kvar i Rebel of Sands - så jag hinner (kanske) läsa ut den ikväll. Dödens märke har jag dock ingen ursäkt för. Jag har ju läst, bara inte i den. I Rebel och Sands. Och i Ingenting och allting - för, ja, jag tyckte att det vara en bra idé att påbörja ännu en bok. Fråga mig inte varför. Ingenting och allting är dock väldigt bra, måste säga att jag är ganska så fast för tillfället. Troligtvis därför Dödens märke har fallit lite i glömska. Känner dock att jag måste ta tag i den snart, dels för att jag faktiskt tror att den kommer vara bra när jag väl kommer in i den, och dels för att det är ett rec-ex och jag känner alltid att jag är skyldig att läsa ut rec-ex. Speciellt sådanna jag bad om (hehe). Så ska ta tag i den. Lovar.

Vidare till annat kul: Jag fyller år idag! Kände bara för att berätta det, för att, ni vet, det är min födelsedag så varför inte vara lite självcentrerad när man väl kan passapå liksom. Man fyller ju trotts allt bara nitton en gång i livet. Nejmen är en såndär person som älskar att fylla år. Alla bryr sig liksom lite extra då, och tycker det är ganska så fint. Det är den dagen på året man oförskämt får suga i sig en hel massa extra uppskattning, och det är ju aldrig fel. Har hur som helst haft en väldigt fin dag, och det är nog det mest intressanta som hänt denna vecka som jag har att ta upp.

Men men, nog pratat om mig och tillbaka till det sista bok-relaterade jag planerade att ta upp i det här inlägget: Shadowhunters! Jag har äntligen tagit upp tv-serien igen, och nu har jag slutligen sett ikapp. Det gick ganska fort när jag väl kom igång. Känner såhär långt att det lyckats väldigt bra med säsong 2. Den känns inte alls lika tvingad och stel, utan mer flyttande och välgjord. Karaktärernas kemi känns mer äkta och twisterna känns inte lika ihoppslängda. Över lag är jag väldigt nöjd. Ser fram emot att se vart det hela leder.


Sådär, nu ska jag gå och lägga mig, för imorgon är lovet slut och det är skola igen, och jag är verkligen inte redo. Ha det gott allesammans, och berätta gärna om eran vecka i kommentarerna! Och, om någon anna kollar på Shadowhunters - vad tycker ni?

Kram
Kimberly

2 kommentarer:

  1. Oj men grattis!!<3 :) jag är väldigt efter i Shadowhunters, men nu när du skrev att det är helt okej kanske jag borde försöka kolla ikapp då .. ;P började kolla på Buffy förra veckan dock - gillar mycket! Och väljer ju det framför SH ... Men får se, kanske känner för att ta upp det i veckan ändå :')

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! <3 Åh vad härligt med Buffy! Började kolla på den för några år sedan, men slutade av någon anledning någonstans runt säsong 3 tror jag - vet inte varför. Känner att jag kanske borde börja kolla på den igen, minns att den var så mysig på något sätt :)

      Radera

Senast publicerat:

Mjölk och honung av Rupi Kaur

Titel : Mjölk och honung Originalets titel : milk and honey Författare : Rupi Kaur Antal sidor : 204 Serie : - Förlag :  Mima Förlag ...

Populära inlägg: