tisdag 21 november 2017

Book Haul #17: När man väl har rabatt...

Tjenare! Så för typ en månad sedan damp det ner ett mail i min inkorg som berättade för mig att jag hade 20% rabatt på Adlibris eftersom jag inte handlat på länge. Jag som ändå hade planerat att beställa hem än ny anteckningsbok blev helt till mig och tänkte att det här kan man ju inte låta gå till spillo. Så jag gick in på Adlibris och klickade hem några böcker, och tänkte visa er här vad som dök upp i min brevlåda för några veckor sedan (jag är sen, som vanligt, men det är faktiskt väldigt ansträngande att ta bilder till de här bookhaulsen vill jag påstå. Man måste liksom pricka in det på rätt tid på dagen så det är rätt ljus - vilket verkligen inte är det lättaste, och hitta en bra bakgrund osv. Det tar ett tag, okej).



Här är böckerna:

Genuine Fraud av E. Lockhart
We Were Liars (delux edition) av E. Lockhart
The Distance Between Us av Kasie West 
Tre saker jag inte vet om dig av Julie Buxbaum
Leuchtturm 1917 dotted notebook

Både Genuine Fraud och The Distance Between Us är redan utlästa och var mycket uppskattade. Tre saker jag inte vet om dig läser jag just nu och jag tycker mycket om den, åtminstone såhär långt. Har man följt den här bloggen ett tag, lär det inte komma som en överraskning att We Were Liars är en bok som jag redan läst (och ÄLSKAR), men tyvärr inte äger (rättelse: Inte ägt förens nu). Eftersom ett stort behov av att läsa om boken har vuxit sig starkare de senaste månaderna, och för att det är en av mina absoluta favoritböcker, kände jag att jag faktiskt kunde lägga pengar på att köpa den trotts att jag redan läst den. Det finns vissa böcker man känner att man måste äga. We Were Liars är en sån för mig, så därför fick den också slinka ner i "varukorgen".

Det sista jag köpte hem var en anteckningsbok, Leuchttrum 1917 dotted notebook. Jag använder den som en Bullet Journal. Bullet Journal är något som är ganska nytt i Sverige, men jag har hållit på med det i över ett år nu. Det är (väldigt enkelt förklarat) ett sätt att planera och dokumentera sitt liv på, man skulle kunna beskriva det som en blandning mellan en almanacka, dagbok och vanlig anteckningsbok (googla så kommer ni genast förstå, är mycket enklare greppa iden om man ser lite bilder). Är ni intresserade kan jag jättegärna skriva ett inlägg där jag visar upp min Bullet Journal och förklarar lite mer ingående vad konceptet går ut på och hur jag personligen använder det. 

Det var allt från mig för denna gång! Har ni själva läst någon av böckerna eller håller äger en Bullet Journal får ni jättegärna dela med er av era tankar i kommentarerna. Ha det gott!

1 kommentar:

Senast publicerat:

Mjölk och honung av Rupi Kaur

Titel : Mjölk och honung Originalets titel : milk and honey Författare : Rupi Kaur Antal sidor : 204 Serie : - Förlag :  Mima Förlag ...

Populära inlägg: