måndag 1 januari 2018

Gott nytt år!!

Hej på er! Och GOTT NYTT ÅR. För ett helt nytt år har det ju hunnit bli sedan jag bloggade senaste. Jag vet att jag tog världens längsta paus under halva 2017, och så kom jag tillbaka och sa att nu skulle jag blogga som bara den, men det höll ju självklart inte i sig i mer än ett par månader innan bloggen plötsligt var på paus igen.

Till mitt försvar: December var en galen månad. Jag jobbade på ett annat jobb över jul - i en bokhandel faktiskt - så det var mycket nytt, och eftersom jag var extraanställd över jul betydde det väldigt mycket jobb under just julen. Själva julveckan och veckan innan jul var helt galna. Så mycket jobb, och så skulle man träffa släkt och vänner för att fira jul, och köpa julklappar, och förbereda julen och - det blev bara lite mycket. All min fritid gick åt till att antingen förbereda för julen på något sätt, umgås med mina nära och kära eller sova. Så att bloggga fanns det definitivt inte tid för, men det var superroligt och december visade sig helt klart bli en av de bästa månaderna under 2017.

Sanningen är att hela 2017 har varit ett bra år över lag. Det har varit ett kaosigt år - jag har nog aldrig känt mig så osäker eller oroligt, och jag har nog personligen aldrig gått igenom tyngre saker än jag behövde kämpa med å år. Å andra sidan skulle jag också säga att det är året jag växt mest. Som jag gjort mest. Som jag utmanat mig själv mest som människa, vilket är väldigt häftigt.

På bloggsidan dock, har det gått skit. Jag har enbart skrivit 43 inlägg och läst 14 böcker. Jag tog en paus i ett helt halvår. Tror aldrig jag haft ett så dåligt bloggår, åtminstone inte sedan jag började bokblogga. Men, vill ni veta vad det fina är? Det är 2018 nu. Vi har ett helt nytt år framför oss, fyllt av möjligheter. Och än så länge, än så länge planerar jag att blogga som bara den. Har faktiskt redan flera inlägg planerade och jag har massa idéer som jag vill blåsa liv i - så förhoppningsvis kommer det här bli bra.

Nytt år, nya möjligheter - nu kör vi!

Slutligen, innan jag avslutar det här inlägget måste jag, som både när jag önskade er gott nytt år 2015 och 2016, citera Neil Gaiman. Det finns faktiskt inget bättre sätt att inleda ett nytt år på än med hans hoppfulla visdom:

"It's a New Year and with it comes a fresh opportunity to shape our world.  
So this is my wish, a wish for me as much as it is a wish for you: in the world to come, let us be brave – let us walk into the dark without fear, and step into the unknown with smiles on our faces, even if we're faking them.  
And whatever happens to us, whatever we make, whatever we learn, let us take joy in it. We can find joy in the world if it's joy we're looking for, we can take joy in the act of creation.  
So that is my wish for you, and for me. Bravery and joy."

Gott nytt år på er mina vänner!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast publicerat:

Mjölk och honung av Rupi Kaur

Titel : Mjölk och honung Originalets titel : milk and honey Författare : Rupi Kaur Antal sidor : 204 Serie : - Förlag :  Mima Förlag ...

Populära inlägg: