torsdag 15 oktober 2015

Extraordinary Means Tag

Blev taggad i den här taggen på Bokpandan för pinsamt länge sedan. Tyckte den verkade vara en rolig tagg, så har gjort den nu, även om jag är heeelt efter. Behövde fundera lite på svaren, och har så har det som vanligt varit lite mycket (är alltid mycket) i skolan senaste tiden, så ja, det slutade med att väldigt mycket kom emellan. Men bättre sent än aldrig (helt klart ett av mina motton), så här kommer den:

1. I would give up the internet for a month for a signed first edition of this book.
Hmm, supersvårt. Har inte direkt en favoritbok och internet är helt klart ett beroende jag har. Men oj, verkligen svårt. Kanske en förstautgåva av Harry Potter skulle vara ascoolt. Eller kanske Shatter Me bara för att den boken betyder så mycket för mig för tillfället.


2. I would give up pizza for a year if it meant I could sit next to this author on a long plane ride.
John Green. Eller okej, jag är inte jätteinsatt i författare. Jag vet vad de heter och vilka böcker de skrivit, det är ungefär det. Men John Green har jag ändå sett endel interjuver med och så, och han verkar helt klart vara en otroligt intressant person och en briljant författare. Så att spendera några timmar bredvid honom på ett plan skulle jag inte säga nej till (att vara utan pizza i ett år skulle dock vara otroligt jobbigt - älskar pizza, men skulle vara värt det, är ju trotts allt John Green vi talar om).

3. I would sit through a thousand hours of commercials if it would ensure that Hollywood made this book into a movie.
Hm, okej även den här är svår. Tror att Fangirl kanske skulle göra sig bra som film, annars skulle jag också verkligen vilja se Cinder på vita duken! Åh eller Since You've Been Gone som jag just avslutade... Eller Fyra dagar, Fyra nätter! Måste jag välja en lutar det ändå mot Fangirl... Eller Since You've Been Gone...



4. I would never read a new book again if it meant I could live inside this book.
Som så många andra tänker jag svara Harry Potter på den här frågan. Tror inte det behöver någon vidare förklaring - Harry Potter rockar! Och den är en av de få Fantasy / Dystopier där världen inte håller på att gå käpprätt åt helvete eller faller sönder. Så det är ju skönt. 


5. I would let my google search history be made public if it meant I could be best friends with this author.
Tahereh Mafi. Som sagt är inte superinsatt i författare men avgudar Tahereh Mafis böcker och hur hon liksom sätter så mycket i perspektiv. Dessutom verkar hon vara en otroligt härlig person!


6. I would donate everything I own to goodwill if it meant I could date this book character in real life.
Okej, wow... Det här är så svårt för hur många karaktärer har man inte förälskat sig i? Å andra sidan älskar jag dem med deras kärleksintresse om ni förstår vad jag menar... De passar med dem men inte lika säkert att de skulle passa med en själv. Men jag är helt klart lite småkär i Levi från Fangirl för tillfället och eftersom jag är ganska lik Cath tror jag att det kanske skulle kunna funka, jag menar A girl can always dream...

Tack Bokpandan för taggen! Men själv kommer jag tyvärr inte tagga någon den här gången (tråkigt jag vet) men är ju helt efter med den här taggen och har ärligt ingen aning om vem som gjort den eller inte vid det här laget. Om jag inte missminner mig gick den runt i början av sommaren (precis när jag inledde min bokbloggar-kariär)? Men har du inte gjort den här taggen så tycker jag definitivt du ska göra det! Och gör du den så kommentera gärna här nedan så jag kan se vilken bok du helst vill se som film  eller bokkaraktär du skulle vilja dejta!

Kram

Kimberly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast publicerat:

Mjölk och honung av Rupi Kaur

Titel : Mjölk och honung Originalets titel : milk and honey Författare : Rupi Kaur Antal sidor : 204 Serie : - Förlag :  Mima Förlag ...

Populära inlägg: