måndag 31 oktober 2016

Läsuppdatering v.43

Först och främst: Jag har tillslut läst ut Furthermore!!! Så stolt att jag tog tag i det här och tvingade mig själv ur den där lässvackan. Nu kan jag med stolthet även säga att jag nästan är halvägs igenom Glassvärdet av Victoria Aveyard.

När jag påbörjade boken i måndags kväll efter att ha läst ut Furthermore var jag naiv nog att tänka att jag skulle hinna läs ut boken på en vecka (och på så sätt faktiskt kunna räkna med att jag läst två böcker i oktober istället för bara en). Men, med diverse aktiviteter med vänner planerade, högskoleprovet i lördags och allt möjligt annat så blev det inte riktigt så. Dock har jag fram tills den här helgen varit riktigt ambisös och läst en hel del varje dag med tron att jag faktiskt kan fixa det. Men går var det som sagt högskoleprovet, och sen sov jag hos en kompis så då blev det ca noll sidor lästa, och när jag sedan kom hem från henne idag så har jag haft fullt upp. Den tid jag faktiskt hade kunnat lägga på att läsa idag dock, typ nu på kvällen, har jag istället spenderade på att kollat youtube för - let's face it - jag kommer ändå inte hinna läsa ut Glassvärdet innan Oktober är slut med 250 sidor kvar för att jag är för lat, och då blev jag lite omotiverad och sket i att läsa i huvud taget. Och så är youtube lite som kvicksand. Ju mer man kollar, ju mer fastnar man. Från att det börjar med att man kollar upp en kändisintervju, så sitter man plötsligt och tittar på någon random youtubers vrickade uber-stories, för att sedan, ännu senare, finna sig insatt i en helt galen konsperasions video om The Mandela Effect och sendan, bara sådär, så har man spenderat flera freaking timmar på i princip ingenting.

Produktivt. Verkligen.

Men, det är okej. För det är HÖSTLOV. Åh, vad skönt det där kändes att skriva. Älskar höstlovet och det ska bli så härligt! Och - jag lovar och svär på heder och samvete - att jag ska läsa ut Glassvärdet under det här lovet. Jag lovar, det kommer hända. November ska bli en produktiv läsmånad.

NOTIS: Detta inlägg skrev jag igår kväll (eller tja, vid halv tolv på natten, beroende på hur man vill definiera det som kväll eller natt är väll upp till en själv) och - just eftersom jag skrev det så förbaskat sent - så somnade jag innan jag hann publicera det. Jajamensan, skitstabilt. Och sen har jag haft så fullt upp hela morgonen och dagen att jag inte har haft tid att sätta mig ner och läsa igenom detta för att publicera det förens nu. Så det här inlägget blev ett helt dygn försenat (jag skyller på att youtube höll mig ockuperad hela kvällen igår), och jag är superledsen över det. Men nu är det här i alla fall! Ha en trevlig vecka allesammans!

Kram
Kimberly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast publicerat:

Mjölk och honung av Rupi Kaur

Titel : Mjölk och honung Originalets titel : milk and honey Författare : Rupi Kaur Antal sidor : 204 Serie : - Förlag :  Mima Förlag ...

Populära inlägg: