söndag 13 november 2016

Läsuppdatering v.45

Hej på er allesammans! Ni vet hur jag förra veckan i min läsuppdatering skrev om att jag påbörjat Högt spel, och hur jag hade införskaffat den för att jag bara var tvungen att läsa den?

Jo, ja inte ens hundra sidor har jag kommit i den den här veckan. Så lång tid tog det innan min maniska iver att läsa den boken sprack. På grund av en enda sak:

Grey's Anatomy.

Jag är så fast. Så väldigt, väldigt fast. Den senaste veckan har den tagit över mitt liv. Förra året slutade jag kolla på Grey's Anatomy efter säsong 11, och i början av veckan påbörjade jag tillslut säsong 12, och alltså Jesus vad jag är fast. Eller, jag antar att jag kanske ska skriva var. För precis innan jag satte mig ner för att skriva det här inlägget såg jag klart det sista avsnittet i säsong 12.

Jag har alltså sett en hel freaking säsong på en vecka. Det är ju skamligt - men jag kan bara inte sluta. Kanske kan jag också skylla på att det varit snökaos i Stockholm den här veckan (alltså riktigt-jäkla-illa-snökaos-så-ALLA-bussar-i-hela-Stockholm-ställdes-in), så när det inte finns den absolut bästa busstrafiken där man bor kan det resultera i inställda bussar vid just superkaosigt-snökaos, vilket leder till INGEN SKOLA. Därför var jag bara i skolan tre dagar den här veckan (=mycket mer tid att kolla på serier). Jag skyller på det.

Högt spel hur som helst, som jag skulle lagt min fritid på att läsa den här veckan, är väldigt bra. Eller det jag läst i alla fall, eftersom jag bara kommit lite mer än 100 sidor är det fortfarande ganska svårt att få en ordentlig uppfattning om historien, men jag är på god väg. Och jag gillar det jag läst hittills.

Det positiva är att jag nu är klar med säsong 12 av Grey's Anatomy, och även om det finns en säsong 13 så har de bara släppt 8 avsnitt i den än så länge. Åtta avsnitt är inte så mycket. Det tar jag mig säkert igenom på några dagar, och sen är det tillbaka till mina vanliga läsvanor igen. Högt spel här kommer jag (om åtta till avsnitt)!

Nu ska jag gå och påbörja säsong 13 innan jag går och lägger mig! Och ni får jättegärna berätta om er egna vecka (och om ni upplevde något snökaos) i kommentarerna!


Ha en fantastiskt fin vecka allesammans!
Kram
Kimberly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast publicerat:

Mjölk och honung av Rupi Kaur

Titel : Mjölk och honung Originalets titel : milk and honey Författare : Rupi Kaur Antal sidor : 204 Serie : - Förlag :  Mima Förlag ...

Populära inlägg: