tisdag 3 januari 2017

Läsuppdatering v.52

Först och främst: GOTT NYTT ÅR på er!! Vi är redan inne i  2017, vilket känns helt jäkla bisarrt, men här är vi ändå. Året som gått har varit både bra och dåligt, men det har definitivt haft sina stunder - och nu är det över. Snipp, snapp, snut så var även det här året slut. Nu får vi hoppas på ett sjukt jäkla fantastiskt 2017! Jag är lite nervös, för det känns som om det här året kommer innehålla endel förändringar med tanke på att jag går ut gymnasiet (och jag är inte en person som kommer så bra överens med förändringar som jag kanske skulle vilja), men än så länge är jag optimistisk (vi får väll se hur länge det varar).

Men okej, vad ägnade jag mig åt dåra, denna sista vecka av året? Jag måste börja med att berätta att jag var och såg Fantastic Beasts and Where to Find Them!! Äntligen! Och den var så bra! Hela filmen kändes verkligen magiskt, och Eddie Redmayne gjorde ett fantastiskt jobb i sin roll som Newt Scamander! Har ni inte redan sett den, rekommenderar jag verkligen att ni gör det. Var från början ganska tveksam till att de ska göra fem filmer totalt, men nu efter att ha sett första tror jag faktiskt att det kan bli väldigt bra. Jag är helt klart redan jättesugen på att se nästa.

I läsväg så avslutade jag Let it Snow. Lite sent att avsluta en bok om jul, efter jul kanske, men gjorde inte mig så mycket. Boken var verkligen supermysig och framförallt SNÖIG, vilket var något av en bristvara hos mig veckan kring jul, så boken hjälpte verkligen till att förhöja vinter-stämningen. Rekommenderar varmt till er som vill läsa något juligt (även om det kanske är lite "sent") eller till er som bara är sugna på en rejäl mängd snö. Ni kommer inte bli besvikna.

Tillsist, eftersom jag i hjärtat (och enligt testet på Pottermore - vilket jag faktiskt tagit två gånger) är en Huffelpuff, var jag bara tvungen att dela med mig av de här supergulliga gifsen (är det rätt böjning på gif?) som jag hittade på tumblr när jag fangirl-sökte lite på Fantastic Beasts. Om jag har förstått det hela rätt är de från en intervju där Dan Fogler tillsammans med Eddie Redmayne får frågan: Huffelpuff eller Gryffindor?



Nu får ni ta och ha en jättefin vecka, och dela gärna med er av hur den avslutande veckan på ert 2016 blev i kommentarerna. Ha det gott!

Kram
Kimberly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast publicerat:

Mjölk och honung av Rupi Kaur

Titel : Mjölk och honung Originalets titel : milk and honey Författare : Rupi Kaur Antal sidor : 204 Serie : - Förlag :  Mima Förlag ...

Populära inlägg: