måndag 30 januari 2017

Läsuppdatering v.4

Så, det här inlägget är lite sent. Jag vet inte varför det stör mig så mycket när mina läsuppdateringar kommer upp sent, men jag gillar det verkligen inte. Jag tror det är för att de är de enda inläggen jag faktiskt brukar hinna få upp i tid. Men inte den här veckan (eller ska jag skriva förra, nu när det här kommer upp måndagen efter? Så förvirrande). Jag skyller på att jag - som vanligt - sköt upp läsuppdateringen till sista sekunden, och sedan verkligen inte orkade skriva den pga extrem sömnbrist under hela helgen. När jag väl kom hem i söndags slötittade jag bara lite på serier, åt middag och gick och la mig - trotts att min att-göra-lista är så lång att jag knappt vill tänka på den. Och då ska vi inte ens prata om hur många inlägg jag ligger efter med som ska skrivas.

Man kan väll inte säga att starten på det här året inte varit överdrivet lyckat i bloggväg än så länge. Ännu värre blir det ju att jag redan ligger tre böcker efter i min goodreads-utmaning. Trotts att det bara gått fyra veckor av året. Alltså va, hur lyckas jag? Det har gått fyra veckor och jag har läst en bok - det är ju skamligt.  

Tänker skylla på skolan. Jag har ju trotts allt bara lite mer än fyra månader kvar av gymnasiet, så får passa på att skylla på det så mycket jag bara kan medan det fortfarande är en giltig ursäkt. Men det är faktiskt sant, det har varit mycket sen vi kom tillbaka efter jul (eller tja, egentligen har det väll inte varit mer än vanligt, det är bara jag som är dålig på att planera och få ihop alla olika delar av livet). 

I läsväg vecka 4 har jag i alla fall nästan läst ut Holding Up the Universe - bara 40 sidor kvar - och boken är verkligen riktigt bra. Fin och äkta. Kommer läsa ut den denna vecka. Lovar. Jag måste ju lyckas innan Januari är slut så jag åtminstone kan säga att jag läst två böcker årets första månad. Nu jäklar. 

Jag har även tjuvstartat lite på Anna Arvidssons Ordbrodösen som så många lovordat de senaste dagarna. Hittills verkar den väldigt bra, jag är helt klart spänd på att läsa mer. Jag hoppas den kommer vara riktigt satans bra, känner att jag behöver det nu. Av vad jag läst tror jag faktiskt den kommer vara det också. Håller er uppdaterade.

Nu ska jag försöka gå och lägga mig. Känner att helgens sömnbrist fortfarande tär på mig. 

Ha det gott alla, och berätta gärna vad ni själva läser för tillfället!
Kram
Kimberly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast publicerat:

Mjölk och honung av Rupi Kaur

Titel : Mjölk och honung Originalets titel : milk and honey Författare : Rupi Kaur Antal sidor : 204 Serie : - Förlag :  Mima Förlag ...

Populära inlägg: