måndag 16 november 2015

Läs uppdatering & BookHaul #5

Som jag skrev igår har det inte blivit särskilt mycket bloggande den senaste tiden, och till stor del kan det bero på att det inte heller har blivit särskilt mycket läsning. Den senaste veckan har varit total kaos och jag har varit så obeskrivligt trött, vilket resulterat i att jag sovit på bussen - ibland både till och från skolan - och många gånger får jag större delen av min läsning gjord just på bussen och en bra dag kan jag komma upp i sånär 50 sidor. Men förra veckan tror jag inte ens jag läste femtio sidor totalt på hela veckan under mina bussresor...

Men nu är det ju en ny vecka!

För tillfället läser jag: 


Dimensioner av Sofie Berthet (ca 93s av 400)
Den statistiska sannolikheten för kärlek vid första ögonkastet av Jennifer E. Smith (115s av 206)
Främlingen av Diana Gabaldon (319s av 735)

Ska jag vara ärlig så är läslusten lite sådär när det kommer till alla tre böckerna för tillfället, men känner inte att jag kan börja på en ny nu när jag läser tre böcker samtidigt...

Men nog om det och vidare till min lilla book haul!! Igår träffade jag en nära vän till mig som nyligen varit på besök i England, och där hade hon köpt tioårs-jubileum-utgåvan av Twiligt till mig<3<3! Så otroligt gulligt och nu när jag väll har den hemma är jag ännu sugnare på att få läsa Life and Death! Men eftersom jubileum utgåvan både innehåller Twilight och Life and Death tänkte jag börja med att läsa om Twiligt, eftersom det var så otroligt länge sedan jag läste den (och så läste jag den då på svenska, ska bli kul att få läsa den på orginalspråket), innan jag ger mig på Life and Death. Vill ni höra mer om min relation till Twilight kan ni klicka in HÄR. Hursomhelst är jag väldigt intresserad av boken och ser fram emot att få läsa den snart!


Hur går det för er med läsningen just nu? Någon som är sugen på Life and Death utom jag?
Kram
Kimberly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast publicerat:

Mjölk och honung av Rupi Kaur

Titel : Mjölk och honung Originalets titel : milk and honey Författare : Rupi Kaur Antal sidor : 204 Serie : - Förlag :  Mima Förlag ...

Populära inlägg: