söndag 27 november 2016

Läsuppdatering v.47

Kan ni tänka er att det redan är söndag igen? Och att en hel vecka redan har seglat förbi? Nu när jag sitter här på söndagkvällen känns det som om tiden bara flugit förbi. Jag vet inte riktigt, nu för tiden har jag alltid så förbaskat mycket att göra. Jag är alltid upptagen med något. Är det inte skolan (vilket det för det mesta är), så är det jobb, eller vänner eller att läsa eller bloggen. Känns som om jag har så himla mycket på gång, fast det egentligen inte är så mycket, om det nu låter rimligt. Kanske är därför det känns som den här veckan, och de innan också, bara flugit förbi. Poff sa det, och här sitter jag med bara en månad kvar av 2016. Tiden går tamejfan fort ändå.

Men, viktigast av allt är ju faktiskt att det är FÖRSTA ADVENT idag!! Älskar att julen närmar sig. Det bästa med att det bara är en månad kvar av 2016 är att det är juletider. För, nu efter första advent, är det officiellt juletider! (Eller ja, för mig i alla fall, vet att vissa räknar från första december, men ärligt talat räknar jag bara från vad som kommer först för jag är så jäkla taggad på julen.) Nu är det dags för julmusik, pepparkakor, julgodis, apelsiner med nejlikor, julkalendrar, vörtbröd, julost, julfilmer och helst av allt lite snö på det hela också. Åh så härligt det ska bli!

Okej, men om jag faktiskt ska ta och komma till läs-delen av den här läsuppdateringen: Högt spel är utläst! Och satan vad bra den var! Älskade den verkligen, och den fick utan tvekan 5 stjärnor på Goodreads. Recension kommer!

Vidare plockade jag upp Utvald av Meredith Wild med ganska låga förväntningar men - hör och häpna - jag har nästan läst ut boken! På mindre än en vecka. Jag har bara 30 sidor kvar och med lite tur blir de utlästa i kväll! Det jag kan säga såhär långt om boken är att den inte riktigt var vad jag förväntade mig, på både gott och ont. Men det är en bladvändare, vilket jag verkligen uppskattar för tillfället.


Såhär taggad är jag på jul!

Det var allt från mig för denna gång. Berätta gärna om er vecka i kommentarerna!
Kram
Kimberly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast publicerat:

Mjölk och honung av Rupi Kaur

Titel : Mjölk och honung Originalets titel : milk and honey Författare : Rupi Kaur Antal sidor : 204 Serie : - Förlag :  Mima Förlag ...

Populära inlägg: