söndag 6 november 2016

Läsuppdatering v.44

Veckans första goda nyhet: Jag läst ut Glassvärdet! Jag lovade ju och svor på heder och samvete i min senaste läsuppdatering att jag skulle se till att läsa ut den nu under höstlovet för att få lite fart på min läsning - och det gjorde jag, även om det tog mig hela vägen fram till idag - lovets absolut sista dag (bra jobbat Kimberly), men utläst är den! Jag har inte riktigt kunnat samla mina tankar om Glassvärdet än. Jag älskade den inte, men jag tyckte om den. Jag tror att jag till och med tyckte bättre om den är Röd drottning, vilket var en positiv överraskning. Kommer "snart" en recension när jag hunnit smälta boken lite, men rekommenderar till er som gillade Röd drottning!

Dessutom har jag under veckan införskaffat Högt spel av Leigh Bardugo (som jag lite smått har påbörjat) - trotts att jag dyrt och heligt lovade mig själv att inte köpa en enda ny bok förens jag tagit tag i minst fem av mina olästa böcker (det är oroande hur den högen bara växer). Men, jag var tvungen att göra ett undantag för Högt spel, jag var tvungen. När jag såg den i bokhanden kunde jag inte låta bli. Ni förstår inte hur extremt taggad jag är på den här boken. Den har fått så fina omdömen och den verkar så otroligt bra - som Grisha trilogin, men med en bunt nya spännande karaktärer och en storslagen kupp. Kan det bli bättre? Mitt svar är nej, nej det tror jag inte. Vilket också skrämmer mig lite eftersom mina förväntningar går hela vägen upp i taket och högre - och att ha för höga förväntningar är väll det absolut lättaste sättet att förstöra en bok på. Men jag ska försöka skita i allt det där och bara läsa - jag håller er uppdaterade.

Den tredje spännande saken jag tänkte ta upp som hände under veckan var att jag igår var och såg Miss Peregrines hem för besynnerliga barn på bio! Ärligt talat har jag inte riktigt kunnat bestämma mig för om jag älskade eller avskydde den. Tror det lutar mot älskade ändå. Även om jag gillade boken, så föll mig inte riktigt i smaken, och det finns endel hål i filmen också. Å andra sidan var den väldigt snyggt gjord med alla karaktärer och Eva Green var en helt fantastisk Miss Peregrine. Lämnar filmen en med en hel massa obesvarade frågor? Jajamen. Men var den underhållande? Absolut, in i det sista. Vet inte hur de som älskade boken ställer sig till filmen då jag tror att de ändrade storyn lite (kommer inte riktigt ihåg), men personligen tyckte jag om den och rekommenderar för alla som vill ha något lite udda, eget och spännande!


 #staypeculiar (jag är en tönt, jag vet) och ha en awesome vecka så hörs vi snart!

Kram
Kimberly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast publicerat:

Mjölk och honung av Rupi Kaur

Titel : Mjölk och honung Originalets titel : milk and honey Författare : Rupi Kaur Antal sidor : 204 Serie : - Förlag :  Mima Förlag ...

Populära inlägg: