torsdag 16 juli 2015

Biblioteks-tripp!

Så idag tog jag en vända till biblioteket och kom hem med 7 nya böcker (hehe) som jag ska försöka ta mig an innan lånetiden går ut (lyckligtvis är lånetiden förlängd på mitt bibliotek eftersom det är sommar). Tänkte visa er vad jag lånade (och förhoppningsvis snart kommer läsa och recensera) här.


Allt och lite till av Sarah Dessen
Sarah Dessen har varit en favorit ända sedan jag läste ut Mitt perfekta liv. Riktigt spännande att den här boken också utspelar sig i Colby - precis som Mycket mer än så (vilket jag alldeles nyligen avslutade) tog plats på!

Miss Peregrins hem för besynnerliga barn av Ransom Riggs
Har praktiskt taget bara hört bra om Ransom Riggs så de här boken ser jag verkligen fram emot!


Skriv om och om igen av Katarina Kuick och Ylva Karlsson
En bok jag fick låna av en kompis för länge sedan men aldrig läste särskilt mycket i. Är en bok som ska inspirera till att skriva, och eftersom det är ett av mina största intressen kan den definitivt komma till användning. Dock tror jag inte det här är en bok man läser pärm till pär, utan snarare plockar upp när man behöver, så får se hur mycket läsning det blir i den.

Sommaren jag blev vacker av Jenny Han
Ja, jag vet. Jag har lyckats missa Jenny Hans omtalade trilogi. Ärligt har den tyvärr aldrig låtit överdrivet tilltalande i mina öron,  men att efter om och om igen hört positivt om boken bestämde jag mig tillslut för att det kanske var dags att ge den en chans. 


Outtalat av Sarah Rees Brennan
En fantasy bok som jag inte riktigt hunnit ta reda på vad den handlar om än, men den har fått bra recensioner och framsidan är väldigt snsygg, så ska nog bli bra. 

Unearthly av Cynthia Hand
Ärligt? Något av ett spontanlån. Verkar dock vara en väldigt spännande bok fylld av övernaturlig romans - precis i min smak. 


We were liars av E. Lockhart
Även det här ett spontanlån. Började få lite bråttom och såg den där i bokhyllan och rykte den bara åt mig. Ingen aning vad den handlar om, men har för mig att jag hört väldigt bra om den, och om jag inte mins fel är E. Lockhart en författare som skrivit endel omtyckta och hyllade böcker. 

Så nu är min TBR lista uppdaterad! Ser verkligen fram emot att läsa de här böckerna - ärligt verkar alla väldigt bra än så länge!

Har du själv läst någon av böckerna får du gärna kommentera vad du tyckte om den/dem!

Kram
Kimberly




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast publicerat:

Mjölk och honung av Rupi Kaur

Titel : Mjölk och honung Originalets titel : milk and honey Författare : Rupi Kaur Antal sidor : 204 Serie : - Förlag :  Mima Förlag ...

Populära inlägg: