torsdag 23 juli 2015

Kommande böcker: Augusti

Hej på er! Nu är ju Augusti snart här så tänkte dela med mig av några av böckerna som kommer släppas på svenska då (några av böckerna släpps till och med i slutet av Juli, eftersom det prelimenära datumet flyttats fram, t.ex Röd drottning) observera att alla datum är preliminära och kan komma att ändras.

Böcker jag ser fram emot i Augusti: 



28 Juli: Röd drottning av Victoria Aveyard
Det var flera månader sedan jag först fick nys om Röd drottning (men då på orginalspråket, Red Queen) och ville genast läsa den. Ett tag funderade jag på att plocka upp den på engelska, bara för att slippa vänta, men när jag sedan fick höra att Mordernista skulle ge ut boken på svenska bestämde jag mig för att vänta. Ser verkligen extremt mycket fram emot denna hyllade Fantasy / Sf bok. (Läs mer om boken här: Adlibris, Bokus eller CDON)



24 Augusti: Athena av Marta Söderberg
Gilla Böcker, kommer nu i augusti ut med en svensk dystopi som handlar om två tonåringar, så kallade nummerlösa, som lever på princip ingenting. När de en natt kidnappas för att genomgå en hårt rekryteringsprogram i Athena, en hemlig agentorganisation, är det ingen som saknar dem. Frågan är hur långt de är villiga att gå för att få en ny chans till ett nytt liv? (Läs mer: Adlibris eller Bokus)

25 Augusti: Var är Audrey av Sophie Kinsella
Jag har läst två tidigare böcker av Sophie Kinsella, och båda har jag verkligen tyckt om. Därför känns det jättekul att hennes första ungdomsbok nu blir publicerad på svenska av B. Wahlströms. Boken handlar om Audrey som lider av social fobi, generaliserat ångestsyndrom och depressiva episoder, och efter det där som hände på skolgården vill hon helst inte gå utanför dörren. Aldrig igen. Men sedan möter hon Linus och allt förändras. (Läs mer om boken här: Adlibris, Bokus eller CDON)

27 Augusti: Girl Online av Zoe Sugg
Boken är skriven av Youtube-bloggaren Zoella, och handlar om Penny som också bloggar under namnet Online Girl, och där öppnar upp sig om sitt liv. Men snart börjar en pinsam video med Penny att sprida sig på nätet, och för att komma bort från allt flyr hon några dagar till New York med sina föräldrar. Under de få dagarna hemifrån möter hon Noah och blir blixtförälskad - men vad ska hända när hon åker hem igen?
Jag ser verkligen fram emot den här boken, som beskrivits med orden "söt som en cupcake" och av någon anledning låter det otroligt tilltalande! (Läs mer om boken här: Adlibris, Bokus eller CDON)

Andra böcker:



3 Augusti: De odödligas sång av Julie Kagawa
31 Juli: Manifest för hopplösa av Åsa Asptjärn
10 Augusti: När hundarna kommer av Jessica Schiefauer
19 Augusti: Släppa taget av Katarina Von Bredow
19 Augusti: Svart som ebenholts av Salla Simukka

Nya pocketutgivningar:




14 Augusti: Kanske är det allt du behöver veta av E. Lockhart
21 Augusti: Spökstaden av Ransom Riggs
21 Augusti: Det oändliga havet av Rick Yancey (har ännu ej fått ett officiellt omslag)

Sådär, det var min lista. Vilken / vilka av de här böckerna ser ni själva mest fram emot? Eller är det någon bok jag missat som kommer ut nu i Augusti som ni bara inte kan vänta tills ni får läsa? Dela med er i kommentarerna!

Kram, Kimberly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast publicerat:

Mjölk och honung av Rupi Kaur

Titel : Mjölk och honung Originalets titel : milk and honey Författare : Rupi Kaur Antal sidor : 204 Serie : - Förlag :  Mima Förlag ...

Populära inlägg: