söndag 11 december 2016

Läsuppdatering v.49

Hej på er! Så ännu en vecka har gått, och låt mig bara säga: Vilken vecka. Vilken vecka, hörni. Det har varit examinationer till höger och vänster hela veckan, jag har varit och spelat lazerdome med jobbet, tittat på en julshow en av mina vänner uppträdde i, firat jul med mina kompisar, jobbat, varit ute och dansat lite på klubb (partypinglan Kimberly i farten) och hunnit blogga mitt i allt det. Ger faktiskt mig själv en klapp på axeln för det. Är egentligen inte skapt för denna typ av intensiva veckor, men rysligt kul har det varit alltihop. Det negativa är väll att jag knappt hunnit få någon sömn emellan allt det där, men jag säger som min farmor brukar säga (även om det inte direkt är helt sant, men jaja): Sova kan man göra när man är död. Det stämmer väll inte riktigt, men vissa veckor får vara sådana. Man får väll passa på när man är ung antar jag.

Sådär ja, nu när ni fått ta del av, den säkerligen till större delen absolut onödiga, informationen om mitt liv, tänkte jag styra vidare det här inlägget mot vad jag har läst i veckan! Först och främst avslutade jag i början av veckan Karriär och köksbesvär. Och låt mig sammanfatta den såhär: Vilken härlig bok! Älskar verkligen Sophie Kinsella, hennes böcker är så mysiga, romantiska, roliga och framförallt underhållande. Hett tips till er som vill ha lite lättsam läsning som kommer med solsken i vintermörkret.

Jag gick vidare från Karriär och köksbesvär till att plocka upp Fångad av Meredith Wild, uppföljaren till Utvald som jag läste för inte så länge sedan. Och ska jag vara ärlig hörni, så går det lite trögt med läsningen i den för tillfället. Kanske är den lite segare än sin föregångare, eller så är det bara för att det har varit så mycket den här veckan som jag inte riktigt kunnat fokusera på att läsa. Vi får väll se. Har halva boken kvar, och planerar att avsluta den nästa vecka, då kan jag komma med lite mer underbyggda åsikter.

Det var allt från mig för denna gång, nu ska jag gå och lägga mig och få lite efterlängtad sömn! Berätta gärna om er vecka i kommentarerna, och ha det gott!

Kram
Kimberly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast publicerat:

Mjölk och honung av Rupi Kaur

Titel : Mjölk och honung Originalets titel : milk and honey Författare : Rupi Kaur Antal sidor : 204 Serie : - Förlag :  Mima Förlag ...

Populära inlägg: