söndag 5 juli 2015

Mina tips på bra hängmatte-läsning i sommar #2

Sådär jag, nu är vi mitt inne i sommaren så tänkte att det kanske var passande att slänga in lite fler tips på bra sommarläsning! Mitt första inlägg om tips på sommarläsning hittar du HÄR!



Den statistiska sannolikheten för kärlek vid första ögonkastet av Jennifer E. Smith
Jag älskar den här boken, helt klart en av mina favoriter! Den är mysig, härlig och lättläst, perfekt för en slö eftermiddag i hängmattan. Boken handlar om Hadley som missar sitt plan, blir fast på flygplatsen och riskerar att komma sent till sin pappas bröllop. Men så möter hon Oliver, drömkillen från England och de närmaste tjugo fyra timmarna får man följa med dem på en magisk kärlekssaga...en bok som verkligen får en att tro på att det finns något sådant som kärlek vid första ögonkastet! (Jag har inte recenserat den här boken men ni kan läsa mer på: Adlibris, Bokus eller CDON)

Jag ger dig solen av Jandy Nelson
En ytterst intressant och fin bok som kretsar kring kärlek och förlust. En gripande berättelse om två tvillingar vars värld kastas upp och ner, både på det mest hemska och på det mest underbara sätt. Jandy Nelson målar upp den här berättelsen på ett otroligt vacker sätt med ett språk som är att beundra och som ger liv i så väl miljön som karaktärerna och historien. Kanske inte sommarens mest lättlästa bok, men helt klart en som är värd tiden man lägger ner på den. (Min recension kan du läsa HÄR,)

Mitt perfekta liv av Sarah Dessen
Alla Sarah Dessens bok sägs vara perfekta att plocka upp på sommaren, men eftersom Mitt perfekta liv är den enda jag läst hittills, är det den jag tänker rekommendera. Otroligt mysig bok där sommarkänslan lyser rakt igenom! Mysig bok där sidorna bara flyger förbi och innan man vet ordet av har man tagit sig igenom hela boken! (Min recension kan ni läsa HÄR,)

Stad av Skuggor av Cassandra Clare 
Som inbiten fantasy-älskare kunde jag inte undgå att stoppa in en fantasybok på den här listan, och Stad av skuggor är helt klart en mysig bok med att krypa upp med under några sommarkvällar. En av de mer lättlästa fantasy böcker jag läst, så väl spännande som fartfyll. Sidorna bara flyger förbi medan man följer med Clary ner i New Yorks undre skuggvärld. Första boken på en serie i sju delar där fyra än så länge finns på svenska och som redan blivit film och 2016 även kommer ut som Tv-serie. En berättelse som bara bygger på och som inte slutar att överraska! (Läs min recension HÄR)

Anna och den franska kyssen av Stephanie Perkins
Åh vad jag älskade den här boken! Ännu en bladvändare som fick tiden att flyga förbi! Boken handlar om Anna som tvingas flytta från Atlanta för att gå sitt sista skolår i Frankrike, något som hon till att börja med inte är så glad över. Men Annas år i Frankrike kommer utvecklas till något helt fantastiskt, fyllt av vacker vänskap, fantastiska upplevelser och sprakande kärlek. Verkligen en vacker och äkta bok, otroligt underhållande och en riktig fröjd att läsa! (Läs min recension HÄR)

Har ni själva några tips på bra sommarläsning?
Kram
Kimberly

Läs mer:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast publicerat:

Mjölk och honung av Rupi Kaur

Titel : Mjölk och honung Originalets titel : milk and honey Författare : Rupi Kaur Antal sidor : 204 Serie : - Förlag :  Mima Förlag ...

Populära inlägg: