söndag 2 augusti 2015

BookTubeAThon 2015

Så den 3 Augusti vid midnatt (imorgon) drar BookTubeAThon igång och håller på i en vecka (till den 9 augusti). Jag brukar inte ofta delta i Reda-A-Thons, men tänkta faktiskt delta den här gången. Eftersom jag inte video bloggar om böcker kommer jag tyvärr inte vara med i "The Video Contest Challenges", men jag kommer, under den närmaste veckan försöka läsa så mycket som bara möjligt och ta mig an åtminstone en del av utmaningarna. 

Utmaningarna är:
1. Read a book with blue on the cover
2. Read a book by an author who shares the same first letter of your last name 
3. Read someone else's favourite book
4. Read the last book you acquired 
5. Finish a book without letting go of it
6. Read a book you really want to read
7. Read seven books

Vill ni veta mer, så lägger jag in den officiella videon om utmaningarna, och som förklarar lite mer om hur BookTubeAThon går till :)


Vad jag har planerat att läsa i alla fall: 
För tillfället håller jag på att läsa Outtalat av Sarah Rees Brennan, och eftersom det var en av böckerna jag fick hem efter mitt senaste biblioteksbesök tänker jag räkna den som utmaning 4. 

Efter det hade jag tänkt läsa Sommaren jag blev vacker av Jenny Han. Här tänker jag fuska lite, eftersom den inte riktigt passar in på något utmaning (utom nr 1 eftersom den har blått på omslaget, men där planerar jag att läsa en annan bok hehe) tänker jag räkna den som någon annans favorit bok, eftersom det här väldigt länge har varit en otroligt älskad bok och jag vet åtminstone några som har den bland sina favoritböcker (och jag menar, någon där ute måste väll ha den som favorti? Right?). Så där fuskar jag lite, men vill verkligen få med den i utmaningen.

Nästa bok jag hade tänkt försöka ta mig an är Katherine-Teorin av John Green, en bok med blått på omslaget (utmaning 1). 

En annan bok jag kanske kan klämma in är Unearthly av Cynthia Hand. Tror den kan räknas som utmaning 6, eftersom jag verkligen vill läsa en engelsk bok (och det här är den enda engelska bok jag inte redan läst som jag har hemma) och så verkar den väldigt bra. Så ja, lite fusk igen där men det viktigaste är ju att man läser. 

Vi får se, ska försöka ta mig både till biblioteket och en loppis under veckan och kanske kommer jag där över fler böcker jag kan läsa i utmaningen, eller så kan det till och med bli så att jag kanske byter ut en bok (hehe). Så just nu är det här vad jag planerar att läsa under BookTubeAThon, men vi får väll se hur det utvecklar sig. I vilket fall kommer jag försöka hålla er lite uppdaterade, och när veckan är slut tänkte jag göra en sammanfattning så ni får se vad jag faktiskt fick läst!



Ska ni själv delta? Kommentera i sådana fall och dela med er av vad ni tänkte läsa!
Kram
Kimberly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast publicerat:

Mjölk och honung av Rupi Kaur

Titel : Mjölk och honung Originalets titel : milk and honey Författare : Rupi Kaur Antal sidor : 204 Serie : - Förlag :  Mima Förlag ...

Populära inlägg: