tisdag 11 augusti 2015

Top Ten Tuesday v.33

Tisdag idag igen, vilket innebär Top Ten Tuesday (anordnas varje vecka av the Broke and the Bookish)! Veckans tema är: Top Ten Authors I've Read The Most Books From. Här kommer mina författare:

Margit Sandemo: Japp...det råkar vara så att min mamma äger alla böcker i serien Sagan om Isfolket (sådär 47 böcker) och nu har jag inte läst alla, men för några somrar sedan bestämde jag mig för att plocka upp serien och det slutade med att jag läste de 15 första böckerna (som var riktigt bra även om jag blandade ihop familjerelationerna hela tiden). Om någon annan av er har läst Sagan om Isfolket får nå gärna kommentera nedan och berätta vad ni tyckte om den!

P.C Cast och Kristin Cast: Har läst de första åtta böckerna i House of Night-serien (på det har jag också läst om dem ett x antal gånger när jag var yngre). En riktigt bra serie, bara synd att jag glömt bort så mycket att jag inte riktigt orkar ta tag i de senaste utkomna (nr 9 och 10 om jag minns rätt)


John Marsden: Läst hela I morgon när krig kom (totalt 7 böcker) och en av böckerna i spin-off-serien, tror det var Ellie: så länge jag finns. Gillade I morgon när kriget kom, speciellt de första tre böckerna - sen kändes det lite som om serien gick utför och Ellie: så länge jag finns var tyvärr ingen bok jag älskade (kan också rekommendera filmen.)


Cecily Von Ziegesar: Författaren till Gossip Girl. När jag var yngre läste jag tre av böckerna i serien, men gillade de tyvärr inte särskillt mycket. Har alltid varit mer för tv-serien. Dock läste jag hennes serie It Girl (inte alla böckerna men de fyra första tror jag) och älskade den. Betydligt bättre än Gossip Girl om ni frågar mig.


Richelle Mead: De sex böckerna i Vampire Academy serien har jag läst väldigt många gånger som yngre. Helt klart min favoritserie när jag var typ 13. Älskade den och gillar den fortfarande, även om en del av magin försvann när jag växte upp.


Stephenie Meyer:
Läst alla böcker i Twiligt, plus Bree Taners andra liv. Älskade Twilight som "liten", var den serie som fick mig att älska böcker och börja läsa ungdomsböcker. Jag vet att många inte gillar dem, men jag älskade dem. Även läst om den några gånger (läste om många böcker när jag var yngre, innan jag insåg att det fanns andra fantastiska böcker där ute). Genom dina ögon har jag också läst, bara för ett par år sedan och tyckte verkligen om den (filmen är faktiskt inte heller så dålig om jag ska vara ärlig).

Becca Fitzpatrick: Ännu en bokserie jag var besatt av när jag var yngre: Fallen ängel (Hush, Hush) bestående av 4 böcker. Fullkommligt älskade den och har läst även de böckerna ett par gånger. Dessutom läste jag i år Black Ice av Becca Fitzpatrick, dock föll den mig inte alls i smaken.

Vilka författare har ni själva läst mest av? Vad tycker ni om författarna / böckerna ovan? Dela med er!
Kram
Kimberly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast publicerat:

Mjölk och honung av Rupi Kaur

Titel : Mjölk och honung Originalets titel : milk and honey Författare : Rupi Kaur Antal sidor : 204 Serie : - Förlag :  Mima Förlag ...

Populära inlägg: