onsdag 14 oktober 2015

Top Ten Author Duos You'd LOVE To See Write A Book Together

Så idag kommer här en sen Top Ten Tuesday och temat den här gången är: Top Ten Author Duos You'd LOVE To See Write A Book Together:



John Green och Jendy Nelson: Känner att både har lite samma djup i sina böcker och även skriver väldigt gripande och lite inom samma genre så tror det här skulle kunna bli en bra kombo. 

Sophie Kinsella och Stephanie Perkins: Båda har den där lättsamma charmen i sina böcker och lyckas ofta riktigt bra med att skapa både gulliga och roliga situationer, så tror att de tillsammans inte skulle bli helt fel.

Nellys blogg läste jag att hon tyckte att Tahereh Mafi och Ransom Riggs skulle skriva en bok tillsammans, och när jag såg det kände jag mig bara tvungen att nämna det jag med! Åh tycker väldigt mycket om båda författarna (älskar att de är gifta - så gulliga), och tror verkligen de skulle kunna skapa något riktigt unikt och häftigt tillsammans!

Av någon anledning känner jag att Rainbow Rowell och Morgan Matson skulle kunna vara en bra kombo men kan inte riktigt sätta fingret på varför. Kanske för att båda bara är väldigt bra författare eller bara för att jag tycker väldigt mycket om deras böcker? De båda har i alla fall en förmåga att skapa väldigt levande karaktärer. Och är inte deras skrivsätt lite liknande också? Tänk er Fangirl + Since You've Been Gone

Okej så min sista kombo är något av en chansning: Veronica Roth och Suzanne Collins. Det här är en sådan kombo som skulle kunna skapa underverk eller gå helt åt andra hållet... Men erkänn - de har alla förutsättningar att kunna skapa väldigt spännande dystopier tillsammans.

Vänta kom på en till: Vad tror ni om Rick Yancey och Maggie Stiefvater? Tror de skulle fungera väldigt bra tillsammans... Eller Rick Yancey och Laini Taylor kanske? Alla tre tillsammans!? Eller nej det kanske blir lite mycket, men nog tror jag de tre skulle gå ihopp i någon kombo i alla fall?

Vilka av de här kombinationerna skulle ni själva vilja se? Eller är det några författare ni alltid drömt om ska göra en bok tillsammans? Dela gärna med er! :)
Kram
Kimberly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast publicerat:

Mjölk och honung av Rupi Kaur

Titel : Mjölk och honung Originalets titel : milk and honey Författare : Rupi Kaur Antal sidor : 204 Serie : - Förlag :  Mima Förlag ...

Populära inlägg: