måndag 12 oktober 2015

Mina första recex - Book Haul #4

Hej på er alla!! Så för några veckor sedan fick jag hem mina första två recensionsexemplar (!!), och även om det var ett tag sedan nu ville jag blogga om det för... ni vet, de är mina första recex!


Känslan av att få hem sitt/sina första recex tror jag är ganska speciell (åtminstone kändes den väldigt speciell när jag kom hem klockan tolv på natten, upptäckte att jag fått hem dem och freakade ur totalt) så ville passa på ett dela den med er!

Jag tror alla som bokbloggar och någon gång fått hem ett recex kan hålla med om att det känns ganska bra. Man känner sig sedd och viktig på något sätt. Som att det faktiskt spelar roll om jag bloggar om en bok eller inte (även om det kanske inte gör det). Förlaget tycker faktiskt det är värt att bekosta boken du vill läsa bara för att du ska skriva om den. Sen är det kanske inte exakt så det ligger till, men det är så det känns (åtminstone för mig). Var nästan lite som om jag uppnått något form av personligt mål när de damp ner i brevlåden och är fortfarande så glad!


Böckerna jag fick hem i alla fall, var Lola och pojken i huset bredvid av Stephanie Perkins och Dimensioner av Sofie Berthet. Än så länge har jag kommit ca 200 sidor in i Lola och pojken i huset bredvid och jag är inte besviken, men min hela recension kommer när jag läst ut boken! Dimensioner tänkte jag plocka upp när jag läst ut Sista riket (snart kommit två tredjedelar in i boken och den är riktigt bra!) så vi får se lite när det blir men är jättetaggad på att läsa den (hallå, svensk sci-fi om tidsresor hur coolt är inte det?)!

Modernista var förlaget som skickade ut de här recexen, så ett stort tack till er! Den här gången var det så att jag hörde av mig till förlaget och de var hur trevliga å tillmötesgående som helst!

Har ni själva fått hem några recex så får ni gärna berätta historien om när ni fick hem ert första i kommentarerna!

Kram
Kimberly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast publicerat:

Mjölk och honung av Rupi Kaur

Titel : Mjölk och honung Originalets titel : milk and honey Författare : Rupi Kaur Antal sidor : 204 Serie : - Förlag :  Mima Förlag ...

Populära inlägg: