söndag 4 oktober 2015

Kommande böcker: Oktober


Åh vad jag har haft fullt upp den senaste tiden! Därför är jag lite sen med det här inlägget och har dessutom inte riktigt haft all den tid jag velat till att skriva det utförligt och leta upp böcker... Men här har ni åtminstone några av de böcker som kommer ut i Oktober månad och till vissa har jag även skrivit en liten kommentar (observera att datumen är preliminära och kan komma att ändras!). 

Vet ni om andra andra böcker som släpps i Oktober och som ni ser fram emot så dela gärna med er i kommentarerna!


1 Oktober: Den sovande och sländan av Neil Gaiman: Den här boken verkar vara en re-telling på Snövit och Törnrosa med vackra illustrerade bilder till - låter väldigt spännande! Bonnier Carlsen står för utgivningen.

5 Oktober: Skärvor av Minnen av Laurie Halse Anderson: "En stark berättelse om [...] en ung tjej som för söker bära världen, smärtan och alla hemligheter på sina axlar, och det känslomässiga kaos som det resulterar i." (Tagit från Bokus) Lavender Lit ger ut denna bok som verkar innehålla en väldigt fin berättelse.

6 Oktober: Harry Potter och de vises sten av J.K Rowling: släpps i en illustrerad utgåva! Tror den här ganska mycket talar för sig själv! Rabén och Sjögren står för utgivningen

9 Oktober: Omänniskor av Nanna Johansson och Kristoffer Svensson: gers ut av Rabén och Sjögren 


9 Oktober: Jag var här av Gayle Forman: skrev om den boken i mitt linlägg om Kommande böcker i September, men utgivningsdatumet har flyttats fram verkar det som.

15 Oktober: Katherine-Teorin av John Green: Släpps i pocket utgåva av Månpocket

21 Oktober: Komma Fram av Rainbow Rowell: blir Rowells tredje bok översatt till svenska och den här gången av Gilla böcker. Detta verkar även till skillnad från Eleanor & Park och Fangirl vara en vuxenbok, men låter ändå väldigt spännande!

24 Oktober: Utpost av Ann Aguirre: Är fortsättningen på Enklav som släpps av Modernista. Tyvärr inte fått en chans att läsa första delen i den omtyckta serien än, men det är något jag verkligen hoppas att jag får tillfället att göra snart!


Glad October på er allesammans (tycker det är så mysigt att hösten äntligen är här)!!
Kram
Kimberly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast publicerat:

Mjölk och honung av Rupi Kaur

Titel : Mjölk och honung Originalets titel : milk and honey Författare : Rupi Kaur Antal sidor : 204 Serie : - Förlag :  Mima Förlag ...

Populära inlägg: