söndag 14 augusti 2016

Läsuppdatering v.32

Jag höll nästan på att jag ju ska skriva en läsuppdatering idag! Sen insåg jag att, juste det är ju söndag! Och nu är klockan redan tio på kvällen, så det är dags för mig att sätta igång så jag åtminstone kan gå och lägga mig någorlunda tidigt eftersom jag ska jobba imorgon.

Vet ni, det här har varit en händelserik vecka! Jag har träffat kompisar, och jobbat, börjat på en bullet journal (sök på google och klicka på bilder så kommer ni förstå konceptet) och gjort lite annat smått och gått vilket har varit jätteroligt!

Föra veckan blev det inte så mycket läst, till större delen eftersom jag var sjuk och då blev sittande/liggande framför Criminal Minds istället för att ha orken at plocka upp en bok. Och sen blev jag kanske, möjligtvis, bara lite, beroende av serien och sträck-kollade på typ en hel säsong på ett par dagar. Vilket lite tog död på min läsning. Men den här veckan har jag nästan läst ut en hel bok (även om jag har kollat lite på Criminal Minds också)! Jag säger nästan eftersom jag har ca 30 sidor kvar i Världen efter av Susan Ee innan den är utläst. Men vem vet, jag kanske till och med hinner bli klar i kväll. Om jag kommer isäng någon gång och kan plocka upp den vill säga.

Så vad tycker jag om boken? Den är faktiskt väldigt bra. Eller ja, det beror på hur man definierar bra. Boken är ju inte direkt superskickligt skriven, och den är ganska rörig, men den har ett driv som gör att jag inte kan sluta nu när jag väl har kommit såhär långt. Det är lite guilty pleasure över det hela. Och trotts att boken var lite trög att komma in i känns det som om sidorna bara har flugit förbi! Men mer om det när jag faktiskt läst ut boken. Om jag lyckats ta arslet ur vagnen och skriva en recension om den sedan också, vill säga (Herre Gud, jag ligger så efter med mina recensioner).

Annat som hänt den här veckan är att jag köpte lite böcker från Malins bokloppis som kom med posten i torsdags! Jättekul! Planerar att lägga upp en bookhaul nästa vecka där jag visar upp dem och även lite rec-ex som kommit hem till mig de senaste veckorna, så håll utkik.

Nästa vecka kommer dock överlag nog bli en tung vecka för att jag 1) börjar skolan och 2) jobbar fyra pass parallellt med det, så kommer inte bli sådär värst mycket fritid för mig. Sommarlovet är i princip slut nu, vilket är lite synd. Men det har varit en fantastisk sommar, så vi får vara nöjda med det!

Nu ska jag se klart mitt avsnitt av Criminal Minds innan jag går och gör mig klar för natten. Och sen får vi väll se om de där 30 sidorna blir utlästa eller inte!


Ha det gott! 
Kram
Kimberly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast publicerat:

Mjölk och honung av Rupi Kaur

Titel : Mjölk och honung Originalets titel : milk and honey Författare : Rupi Kaur Antal sidor : 204 Serie : - Förlag :  Mima Förlag ...

Populära inlägg: