lördag 13 augusti 2016

Månadsrapport: Juni & Juli 2016

Det är sommar - ibland så ändras planer, ibland har man fullt upp med att göra sådant en gör på sommaren när man är ledig, och ibland så råkar en kanske möjligtvis glömma att skriva en månadsrapport för juni månad, och kommer inte på det förens i slutet på juli. Det händer. Men det är enkelt fixat - jag slänger bara ihop juni och juli och skriver om dem i samma inlägg! Så, i brist på månadsrapporter den här sommaren får ni här två stycken!

Juni

Totalt utläst: 3
Böcker på svenska/engelska: 2st/1st
Påbörjade böcker: Nattens cirkus
Bästa bok: A Court of Mist and Fury
Störst överraskning: A Court of Mist and Fury även här. 
Störst besvikelse: Jag utan dig


Jag utan dig av Kelly Rimmer
A Court of Mist and Fury av Sarah J. Maas
Ur askan av Leigh Bardugo

Kommentar
En ganska seg månad läsmässigt, speciellt med tanke på att större delen av Jag utan dig blev utläst redan i Maj. Men också en månad då det hände mycket annat i mitt liv! De sista stressiga skoldagarna, och mina första stressiga dagar på jobbet ingick båda här och tog ganska mycket tid från mitt privatliv. Sen innehöll juni också de första veckorna av sommarlovet. Åh, gamla goda tiden när hela sommaren fortfarande låg framför en. Hur som helst, nöjd med månaden över lag, men lite sådär nöjd när det gäller läsningen. 

Juli

Totalt utläst: 3
Böcker på svenska/engelska: 0st/3st 
Påbörjade böcker: The Unexpected Everything
Bästa bok: Åh, så svårt! Men säger nog ändå The One för att det var så mycket känsla.
Störst överraskning: To All the Boys I've Loved Before! Älskade den här boken!
Störst besvikelse: The Rose and the Dagger


To All the Boys I've Loved Before av Jenny Han
The One av Kiera Cass
The Rose and the Dagger av Rénee Ahedie

Kommentar
Det kändes som jag läste mycket den här månaden, även om det inte visade sig vara jättemycket i slutet. Kanske för att ganska stor del av början av månaden gick åt att läsa Nattens cirkus, som jag sedan la ner för att plocka upp To All the boys I've Loved Before, men efter det flöt läsningen på väldigt bra! Jag spenderade dessutom en vecka på Gotland med min familj, och en annan med mina vänner på en av mina vänners landställe. Jag fick spendera lite tid borta från hemmet vilket var riktigt mysigt och kul!

Hur har dessa två månader varit för er?
Kram
Kimberly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast publicerat:

Mjölk och honung av Rupi Kaur

Titel : Mjölk och honung Originalets titel : milk and honey Författare : Rupi Kaur Antal sidor : 204 Serie : - Förlag :  Mima Förlag ...

Populära inlägg: