lördag 27 juni 2015

Kommande böcker: Juli!


Så jag tänkte dela med mig av några av ungdomsböckerna som släps på svenska nu i Juli och har försökt få med lite olika genrer (observera att alla datum är preliminära och kan komma att ändras).

Som Eld av Sara Lövenstam (1 Juli):
Sara Lövenstams har tidigare skrivit flera omtyckta böcker, men Som Eld är hennes första ungdomsroman och handlar om första kärleken. Jag vet varken mycket om författaren eller hennes tidigare böcker, men Som Eld utspelar sig i skärgården, och kan kanske därför vara en mysig sommarbok att krypa upp med - inte minst om man brukar spendera lite tid i den svenska skärgården. Du kan läsa mer på Adlibris, Bokus, eller CDON


När vi föll av Anna Todd (22 Juli)
Det här är även det en bok jag inte hört så mycket om tidigare, men vad jag fastnade för är att det här faktiskt är en historia från hemsidan Wattpad (där man kan publicera noveller, berättelser och liknande) som blev så populär att den blev publicerad i bokform. Det är tredje delen i serien After som väldigt nyligen har blivit översatt på svenska. Serien handlar om Tessa och Hardin (som tydligen är baserad på Harry Styles från 1D - what?) och deras omöjliga kärlek. Jag brukar inte vara mycket för Wattpad, men och efter att ha läst på lite om After så börjar jag faktiskt bli riktigt sugen på att läsa serien! Läs mer på Adlibris, Bokus, CDON

Cress av Marissa Meyer (22 Juli):
Som jag har väntat på den här boken! Det är uppföljaren på Cinder och Scarlett två böcker jag läst och älskar och faktiskt funderar på att läsa om innan jag plockar upp Cress som är tredje delen i The Lunar Chronicles och som den här gången kommer att handla om Rapunzel...ska bli riktigt spännande! Klicka in på Adlibris, Bokus, eller CDON för att läsa mer!

Monstrumologen av Rick Yancey (25 Juli):
Rick Yancey är författaren till Den Femte Vågen, en bok som tog mig fullständigt med storm! Monstrumologen är första boken i en serie på fyra delar som nu släpps på svenska och handlar om Will Henry som är assistent till en doktor som ägnar sig åt monsterjakt...det låter udda, men efter att ha läst några av Yanceys tidigare böcker kan jag inte vara annat än intresserad i alla fall. Den Femte Vågen var ett mästerverk och kanske har Yancey skapat lite liknande magi i Monstrumologen? Läs mer om boken här: Adlibris, Bokus, eller CDON

Broderband #3: Jägaren av John Flangan (28 Juli):
Jägaren är tredje delen i serien Broderband, en serie jag inte vet särskilt mycket om förutom att författaren är samma som har skrivit Spejarens Lärling - inte heller det en serie jag är insatt i, men som jag vet är vida omtyckt av många. Så gillar man Flangans tidigare böcker kan det här kanske vara en bok att kolla upp. Du kan läsa mer här: Adlibris, Bokus, eller CDON

Gyllene Sonen av Pierec Brown (29 Juli):
Det här är uppföljaren på Rött uppror, en bok som jag själv inte läst men som verkar bra och troligtvis kommer vara något jag plockar upp inom en snar framtid. Gyllene Sonen är alltså andra boken i en dystopisk trilogi som utspelar sig på Mars, väldigt spännande. Läs mer: Adlibris, Bokus eller CDON

Det här är böckerna jag hittade kommer ut på svenska nu i Juli! Vad tycker ni, är Juli en bokmånad att se fram emot? Har jag missat någon viktig bok?

Ha det gott!
Kram
Kimberly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast publicerat:

Mjölk och honung av Rupi Kaur

Titel : Mjölk och honung Originalets titel : milk and honey Författare : Rupi Kaur Antal sidor : 204 Serie : - Förlag :  Mima Förlag ...

Populära inlägg: