lördag 1 augusti 2015

Wrap Up: Juli

Så nu har en hel till månad av sommaren gått, och ännu några böcker blivit lästa.

Antal lästa böcker: 7
Största överraskning: Måste säga We Were Liars, så mycket bättre än jag förväntade mig!
Bästa bok: Åter igen; We Were Liars.
Största besvikelse: Miss Peregrines hem för besynnerliga barn - inte för att den var dålig, men hade förväntat mig mer.
Antal lästa sidor: 2424







En bok som i mina ögon är överskattad, men kan ändå erkänna att Neil Gaiman är en otrolig författare.

Helt kalart inte lika bra som The Mortal Instruments, men definitivt läsvärld om man gillar Skuggjägare.

Fartfylld och snabbläst bok.

Ännu en charmig, lättläst och somrig bok av Sarah Dessen som är enkel att försjunka sig i.

Inte riktigt min typ av bok, men ändå något av ett guldkorn.

Hade förväntat mig mer, men var ändå en spännande fantasy bok med karaktärer och miljö som gick lätt att fastna för.

Ett rent mästerverk. Tror inte jag behöver säga mer än så. Briljant. 

Favoritcitat:
"Be a little kinder then you have to be"
- We Were Liars, E. Lockhart

Kommentar
Juli har varit en bra månad, och har faktiskt tagit mig an en del som vanligtvis brukar vara lite utanför min "comfort zone". Större delen av böckerna var bra, även om jag stötte på lite besvikelse också, men det har inte varit en sånhär månad när man bara älskar alla böcker man plockar upp, tyvärr.

Förväntningar på nästa månad:
Oj, nästa månad börjar skolan, så ska försöka ta mig tid att läsa ordentligt innan dess. Försöka klämma in några sista sommarböcker kanske och även någon spännande fantasy?

Hur har Juli varit för er andra? En bra eller dålig läsmånad? Och vilken är den bästa bok ni läst den här månaden? Kommentera här nedan (kanske kan jag få några tips om vad jag borde läsa i Augusti?)

Ha det gott!
Kram
Kimberly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast publicerat:

Mjölk och honung av Rupi Kaur

Titel : Mjölk och honung Originalets titel : milk and honey Författare : Rupi Kaur Antal sidor : 204 Serie : - Förlag :  Mima Förlag ...

Populära inlägg: