tisdag 4 augusti 2015

Top Ten Tuesday v.32

Åter igen är det tisdag, vilket innebär; åter igen Top Ten Tuesday (anornas av the Broke and the Bookish) veckans tema är fairytales / fairytales retellings.

Fairytales retellings jag har läst:


Cinder av Marissa Meyer
Scarlet av Marissa Meyer
(Funderar dock på att läsa om båda innan jag läser Cress (då kan jag dessutom recensera dem, vilket jag gärna skulle vilja göra)

Fairytales retellings jag vill läsa:



Cress av Marissa Meyer
Cruel Beauty av Rosamund Hodge
The Wrath and the Dawn av Renee Ahdieh
A Court of Thorns and Roses av Sarah J. Maas
The Land of Stories av Chris Clofer

Som ni märker är fairytales retellings kanske inte det område som jag läst mest inom, men böckerna ovan är alla böcker jag är otroligt intresserad av och hört jättemycket bra om så ska försöka ta tag i dem snarast möjligt. Någon som vet om de här (utom Cress då) kommer bli översatta till svenska inom en snar framtid?

Har ni läst någon/några av de här böckern? Vad tyckte ni? Finns det några andra fairytales retellings som ni har eller skulle vilja läsa?

Kram
Kimberly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast publicerat:

Mjölk och honung av Rupi Kaur

Titel : Mjölk och honung Originalets titel : milk and honey Författare : Rupi Kaur Antal sidor : 204 Serie : - Förlag :  Mima Förlag ...

Populära inlägg: