tisdag 29 mars 2016

Top Ten Of My Most Recent 5 Star Reads

Tisdag vilket innebär: Top Ten Tuesday! Med tanke på att jag missat just TTT de senaste veckorna känns det jätteskönt att sitta och skriva det här inlägget just nu (eller ja, för en stund sen när ni läser det här förmodligen)! De tar ju lite tid i bland, men så roliga de är!

Veckans ämne hur som helst går ut på att lista de tio böcker som man senast gav fem stjärnor, och trotts att jag inte betygsätter längre på bloggen så gör jag det på Goodreads. Så jag loggade in där och letade fram de tio senaste böckerna som fått en femma i betyg och här har ni resultatet:  


Livet efter dig av Jojo Moyes

  

I ljusets makt av Leigh Bardugo
Som stjärnor i natten av Jennifer Niven
Since You’ve Been Gone av Morgan Matson 
Fangirl av Rainbow Rowell


We Were Liars av E. Lockhart
Sätt mig i brand av Tahereh Mafi
Den femte vågen av Rick Yancey


Jag ger väldigt sällan en bok full poäng, så det är inte så många böcker som får en femma, men dessa förtjänar det verkligen. Om jag idag skulle kunna motivera varför alla dessa fått toppbetyg å andra sidan, det är en annan diskussion, men direkt efter utläsningen tyckte jag uppenbarligen att alla dessa var underbart bra. Och än i dag ligger de alla bland mina favoriter, så någonting måste de ha gjort rätt!

Har några av de här fått full pott från er med?
Kram
Kimberly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast publicerat:

Mjölk och honung av Rupi Kaur

Titel : Mjölk och honung Originalets titel : milk and honey Författare : Rupi Kaur Antal sidor : 204 Serie : - Förlag :  Mima Förlag ...

Populära inlägg: