onsdag 17 augusti 2016

Book Haul #12: Bokloppis och lite fler rec-ex

Hej allesammans! Vet ni, idag var första dagen på höstterminen för mig - och även om det bara innebar en timmes "upprop" som i princip gick ut på att hälsa på alla klasskompisar man inte träffat på hela sommaren, så känns det lite tungt. Nu är allt tillbaka till vardagen igen. Sommaren är officiellt över för min del, och visst känns det lite synd. Men jag är taggad också! Och rädd eftersom det här är sista året på gymnasiet för mig, vilket troligtvis kommer göra det både stressigt och ångestfyllt. Men förhoppningsvis också roligt. Jag tror det.

Men okej, dags att faktiskt skriva om det som dagens inlägg ska handla om, nämligen nya böcker som kommit hem till mig - vilket faktiskt är några stycken:


Först och främst så har jag fått hem 3 stycken rec-ex av Modernista:

Världen efter av Susan Ee
Ett veck i tiden av Madeleine L'Engle
Glassvärdet av Victoria Aveyard

Ser jättemycket fram emot att läsa alla dessa! Världen efter är till och med redan utläst, och jag kan meddela att jag tyckte väldigt mycket om den. 

Sen hade Malin från Nilmas bokhylla också en bokloppis på sin blogg där hon sålde lite gamla böcker, och av henne köpte jag fyra stycken: 

Karriär och köksbesvär av Sophie Kinsella
The Archived av Victoria Schwab
Winter av Lauren DeStefano
Den kallaste flickan i Coldtown av Holly Black

Är jätte taggad på alla dessa också! Åh, har så många bra böcker att läsa nu, vet knappt ens vart jag ska börja.

Har ni läst någon av böckerna, eller om det är en ni tycker att jag borde börja på nu, nu, nu - så får ni jättegärna lämna en kommentar! Annars hörs vi snart igen!

Kram
Kimberly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast publicerat:

Mjölk och honung av Rupi Kaur

Titel : Mjölk och honung Originalets titel : milk and honey Författare : Rupi Kaur Antal sidor : 204 Serie : - Förlag :  Mima Förlag ...

Populära inlägg: