söndag 28 augusti 2016

Läsuppdatering v.34

Hej fina ni!

För varje dag som går blir jag mer och mer medveten om att skolan faktiskt är igång igen och att det innebär att jag måste gå upp kvar i sex varje morgon... Herre Gud vad jag redan saknar sovmornar. Var det verkligen bara två veckor sedan vi hade sommarlov? Känns redan som om det var en evighet sedan.

Över lag har jag hur som helst haft en bra helg, även om den faktiskt varit lite stressig. Efter skolan i fredags jobbade jag ett pass till åtta, men sedan åkte jag och en kompis iväg och åt sushi. Innan i fredags hade jag bara ätit sushi en gång tidigare, och jag var ganska skeptisk när jag satte mig ner med min talrik av ris, avokado, soja, wasabi och rå fisk. Men nu, två dagar senare kommer jag faktiskt på mig själv med att vara riktigt sugen på sushi - så den där sushikvällen var helt klart en upplevelse som förändrade min inställning till det bättre.

I lördags sedan så gjorde jag inte sådär värst mycket och hade därför alla planer på att läsa massor.  Men så blev det inte. Dock satte jag mig ner och skrev mitt inlägg om kommande böcker i september, vilket jag planerar att publicera på tisdag, så håll utkik.

Idag så har jag jobbat större delen av dagen, men jag har också läst nästan femtio sidor vilket jag tror är personbästa på hela den här veckan. Så, ja ni förstår kanske att sidorna inte direkt har flugit förbi de närmaste dagarna. Alltså har det inte blivit särskilt mycket läst alls.

I tisdags läste jag i alla fall ut Ett veck i tiden som lämnade mig väldigt kluven och förvirrad. Efter det var min plan att börja läsa Glassvärdet, men efter att ha letat fram en resumé av Röd drottning på internet insåg jag att jag mindes cirka noll av den boken. Så just nu kör jag en omläsning av Röd drottning istället, vilket går ganska trögt. Men vi får väll se, av vad jag mins tar det ett tag innan boken riktigt kommer igång, så efter några hundra sidor till är jag kanske helt fast. Mitt mål är hur som helst att läsa ut den nästa vecka, men med tanke på att jag bara har kommit hundra sidor av bokens nästan fyra hundra så får vi väll se hur det blir med den saken.

Sådär, det var min vecka och min läsning det. Hur har ni haft det, och vad har ni läst?
Kram
Kimberly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast publicerat:

Mjölk och honung av Rupi Kaur

Titel : Mjölk och honung Originalets titel : milk and honey Författare : Rupi Kaur Antal sidor : 204 Serie : - Förlag :  Mima Förlag ...

Populära inlägg: