onsdag 2 december 2015

Kommande böcker: December 2015

December verkar bli en ganska tom månad när det gäller kommande böcker, åtminstone från det jag snappat upp. Men en bok man absolut inte får missa är Askfödd av Sabaa Tahir!!


28 December: Askfödd av Sabaa Tahir
Tycker det är så kul att att An Ember in the Ashes blir översatt till Svenska av B. Wahlström!! Kan verkligen inte vänta på att att få läsa den här boken!! På Goodreads beskrivs boken såhär: "I Krigarnas imperium straffas olydnad med döden. Intellekt slås i bojor och skönhet blir till ruiner. Det som en gång var ett blomstrande rike är nu en värld av aska." - alltså, hur coolt låter inte det!?!? Askfödd är en fantasy roman där man för följa Laia och Elias i deras kamp mot frihet i en värld i ruiner. Så spännande!



10 December: Huset mittemot av Alex Haridi: Huset mittemot kommer nu ut som pocket av Månpocket, och eftersom jag inte läst boken än är det kanske dags att plocka upp den. Måste dock säga att även om jag alltid uppskattar när böcker kommer ut i pocket (eftersom min bok-budget inte är allt för stor), så var det här omslaget verkligen inte att föredra, tyvärr. 

18 December: After: När vi möttes av Anna Todd: Måste börja med att säga att jag faktiskt är lite osäker på om den här boken verkligen kommer ut i December. Enligt Bokus är det preliminära datumet  18/12 men på Norstedts hemsida står det att boken kommer ut i pocket i Januari, så vi får väll se lite. Kul att serien kommer i pocket iaf :)

Vet ni några andra böcker som kommer ut i December får ni gärna tipsa mig om dem i kommentarerna!
Kram, Kimberly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast publicerat:

Mjölk och honung av Rupi Kaur

Titel : Mjölk och honung Originalets titel : milk and honey Författare : Rupi Kaur Antal sidor : 204 Serie : - Förlag :  Mima Förlag ...

Populära inlägg: