onsdag 23 december 2015

Läs-it-snow TBR omgång 1

Så idag är dan' före doppardagen!! Har spenderar hela dagen med familjen och fixat inför jul, klätt granen, städat, kollat ikapp julkalendern och handlat (och delvis lagat) mycket av julmaten! Har varit supermysigt och imorgon kommer släkten och så blir det firande.

Men i alla fall, innan jag lägger ner för julen tänkte jag berätta vad jag planerar att läsa i Läs-it-snow:en som Nelly håller i på Nellonsbokblogg! Ni hittar mer information om Läs-a-lot:en HÄR.

Temat för första omgången är böcker som har legat i TBR högen alldeles för länge och som bara måste läsas ut innan året är slut. Faktum är att jag inte har så många böcker i den högen... Förutom de som är 1) Supertjocka eller 2) påbörjade och halvvägs genomlästa (vilket inte går att läsa i läs-a-loten eftersom bara hela böcker räknas). Så jag tänkte försöka läsa andra böcker jag velat läsa under 2015 men inte hunnit med helt enkelt. Därför var jag i morse (ja, mitt i julstöket) på biblioteket och lånade hem lite böcker!!



Böckerna är:
Twilight av Stephenie Mayer
Var är Audry av Sophie Kinsella
Jag var här av Gayle Forman
Enklav av Ann Agurrie

Twilight har jag i och för sig redan läst för flera år sedan, men tänkte försöka läsa om den (på engelska den här gången) innan jag läser Life and Death, vilken faktiskt stått i bokhyllan några månader i alla fall, och den vill jag verkligen läsa. Så om någon är väll det den bok som kanske passar bäst in på temat av alla fyra.

Fyra böcker känns egentligen som lite mycket för endast tre dagar av läsning, i alla fall för mig som läser så långsamt, så vi får se hur många av de här böckerna som jag faktiskt lyckas läsa ut helt enkelt. Dock ligger alla böckerna runt 200-300 sidor så alldeles för långa är de inte. Dessutom finns det fortfarande möjlighet att den här listan ändras lite. Men två böcker hinner jag kanske med i alla fall. Lyckas jag med det är jag jättenödj. Mer än jättenöjd.

God jul på er alla
Kram
Kimberly 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast publicerat:

Mjölk och honung av Rupi Kaur

Titel : Mjölk och honung Originalets titel : milk and honey Författare : Rupi Kaur Antal sidor : 204 Serie : - Förlag :  Mima Förlag ...

Populära inlägg: