lördag 23 april 2016

Would you rather - tag

Eftersom jag nästan inte har bloggat någonting alls den här veckan kände jag att det var läge att kanske lägga upp en liten tag! Den här taggen har jag sett på ett antal olika bloggar, mest nyligen Bokhuset och C.R.M Nilsson och det är ”Would you rather”-taggen. Verkar väldigt intressant, och i brist på annat att blogga om fick det bli den helt enkelt. 

Would you rather…

… only read trilogies or only read stand-alones?

Oj. Båda? Absolut är det jobbigt att ständigt gå och vänta på att nästa del ska släppas i trilogier, och många gånger slutar det ofta med att man glömt bort händelserna i den/de tidigare boken/böckerna och nog finns det en hel del triologier eller serier jag lagt ner enbart av den anledningen. Då känns ju stand-alones så enkla. Det är en bra rafflande historia som man kan slukas upp av och sen är det slut, och många av de bästa böckerna jag läst har varit just stand-alones. Å andra sidan är det kanske just det som är lite synd. Att de tar slut så snabbt. I en trilogi får man en helt annan chans att bygga upp historien och oftast blir det väldigt väldigt bra.

… shop at Barnes and Noble (fysisk handel) or Amazon (nätbokhandel)?
Jag skulle lätt välja fysisk bokhandel. Om jag kunde. Hade jag haft mer pengar hade jag alltid handlat i fysiska bokhandlar, men nu lever jag som en fattig student och har knappt några pengar över alls att köpa böcker för, och därför slutar det ofta med att de flesta böckerna blir inköpta på nätet i alla fall. Men jag försöker att gå till fysiska bokhandlar då och då i alla fall. 

… books were made into TV shows or movies?

Här har båda sina fördelar och nackdelar, och vilken som passar bäst beror nog mest på boken/böckerna. Men måste jag välja säger jag nog film. Absolut blir det ofta mycket som faller bort när en bok blir film - och visst finns det en hel del bra tv-serier som baserats på böcker också (t.ex Outlander). Men ofta känner jag att tv-serier gör om handlingen och karaktärerna mycket mer för att det ska passa som tv-serie. Filmer, åtminstone de jag sett på senaste tiden, brukar hålla sig mer till orginalhandlingen och bara ändra småsaker. Så därför blir nog min röst på filmer ändå.

… be a professional author or reviewer?

Den här är faktiskt riktigt svår. Jag har alltid drömt om att bli författare, men ju äldre jag blivit ju mer har jag börjat inse att det är väldigt, väldigt, svårt att faktiskt bli en publicerad författare och jag är inte längre så säker på att jag har vad som krävs. Självklart kommer det alltid vara en dröm att få ha mitt namn tryckt på ett bokomslag - men kommer jag verkligen orka ta mig igenom allt som krävs för att det ska bli verklighet? Dessutom, att vara recensent, det låter inte så illa det heller. 

… be a librarian or a bookseller?

Bokförsäljare, även om bibliotekarie nog är ganska mysigt det med.

… only read ebooks or physical books?

Fysiska böcker alla dagar i veckan. 



Hoppas ni får en fortsatt fin helg
Kram
Kimberly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast publicerat:

Mjölk och honung av Rupi Kaur

Titel : Mjölk och honung Originalets titel : milk and honey Författare : Rupi Kaur Antal sidor : 204 Serie : - Förlag :  Mima Förlag ...

Populära inlägg: