söndag 10 juli 2016

Läsuppdatering v.27

Herregud. Vet ni vad jag just insåg? Det har gått en hel månad på sommarlovet redan. En hel månad - vilket innebär att om lite mer än en månad till så är jag tillbaka i skolbänken igen. Herregud. Tiden går verkligen så fort. Känns som om det bara var några dagar sedan jag slutade skolan, och nu är vi redan här. Halvvägs igenom sommaren, och snart kommer jag börja trean på gymnasiet - och herregud vad tiden går fort!

Men det var inte vad jag tänkte prata med er om idag! Först och främst: När ni läser det här är jag inte hemma, utan jag är på Gotland! Det här är ett tidsinställt inlägg jag skrev i fredags innan jag åkte. Detta innebär att den närmaste veckan inte kommer bli så aktiv, men de har den här veckan å andra sidan inte varit heller, så det är kanske inte någon stor skillnad. Jag har fixat några tidsinställda inlägg i alla fall som ni kan njuta av under min frånvaro. Så ska jag njuta av Gotland: kullerstensgator, får - ursäkta, lamm - i gröna hagar och stränder. Så mysigt!

Fun fact: Innan jag startade den här bloggen, när jag var 15 år, så var jag på konfirmationsläger på Gotland i en och en halv vecka. Det är bland mina bästa minnen. Det var så fint - själva miljöerna var helt fantastiska. Sen var sällskapet också ganska mysigt och vi hittade dessutom på en hel del kul. Sedan den resan har jag hur som helst alltid velat åka tillbaka bara för att det var så mysigt där. Och nu är jag påväg (eller ja, när ni läser det här är jag redan där. Lite förvirrande att skriva sånna här inlägg)! Men mer om min Gotlandsresa när jag är hemma igen.

På läsfronten har det åter ingen inte blivit mycket av. Efter att min bokbeställning från Bokus hade kommit så la jag ner Nattens cirkus (eller tog en paus i den, beror på hur man vill se det) och påbörjade To All the Boys I've Loved Before av Jenny Han. Men den har jag bara kommit 60 sidor in i - fast den är jättebra. Så här lång i alla fall. Men sen så skriver jag i och för sig det här på fredag eftermiddag. Ganska säker på att jag hunnit betydligt längre på söndag. Det är en lång färjresa ner till Gotland.

Nästa vecka hur som helst så planerar jag att delta i Nellys #läsalotsommar16 så förhoppningsvis kommer det bli en hel del läst då. Med tanke på att jag är bortrest stor del av läs-a-lot:en, kommer jag kanske inte kunna läsa jättemycket dock. Men en del i alla fall. Hoppas jag.

Ha det gott nu allesammans!
Kram
Kimberly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast publicerat:

Mjölk och honung av Rupi Kaur

Titel : Mjölk och honung Originalets titel : milk and honey Författare : Rupi Kaur Antal sidor : 204 Serie : - Förlag :  Mima Förlag ...

Populära inlägg: