söndag 9 oktober 2016

Läsuppdatering v.40

Så klockan är tio på söndag kväll - jag har en väldigt dålig tendens att skjuta upp att skriva de här läsuppdateringarna till absolut sista sekunden. Men nu sitter jag här och skriver i alla fall! Det får dock bli en kort en den här gången för har världens litteraturanalys att skriva till svenskan som jag jobbat på hela förbaskade dagen men jag är fortfarande inte klar med, så måste lägga lite mer tid på den innan jag kan krypa i säng. Men sen ska jag sova, och Gud så skönt det ska bli.

Men min vecka då. Den har varit bra. Stressig med mycket skolarbete, men annars så har den varit väldigt härlig! Dock så har det blivit väldigt lite läsning pga allt det där skolarbetet. Lite mer än hundra sidor har jag kommit i Furthermore av Tahereh Mafi, men det är allt. Boken är hur som helst väldigt bra hittills - inte alls som jag tänkt mig, men bra! Väldigt färgstark om man kan säga så, mycket magi, och mycket levande karaktär. Ser fram emot att fortsätta läsa i den så fort jag får lite andrum i allt skolarbete hehe.

Men det var allt för den här uppdateringen! Ska försöka vara precis lika aktiv som vanligt (vilket inte direkt är jätteaktivt) på bloggen, men kanske kommer det komma upp ett par inlägg mindre än vanligt den närmaste veckan (även det pågrund av skolarbete), så ni vet.

Ni får hur som helst ha det toppen! Och berätta gärna om er vecka, eller dela med er av era tankar om Furthermore i kommentarerna!

Kram
Kimberly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast publicerat:

Mjölk och honung av Rupi Kaur

Titel : Mjölk och honung Originalets titel : milk and honey Författare : Rupi Kaur Antal sidor : 204 Serie : - Förlag :  Mima Förlag ...

Populära inlägg: