söndag 9 oktober 2016

Månadsrapport: September 2016

Vi är redan en hel vecka in i oktober, vilket innebär att sommaren är officiellt över på alla plan - men jag klagar inte! Hösten är så himla mysig så jag är nöjd ändå. Och vet ni vad det bästa är, det är att när vi når slutet av oktober, så blir det HÖSTLOV! Så taggad! Men okej, nu är det inte oktober vi ska prata om, utan september: 

Totalt utläst: 4
Böcker på svenska/engelska: 4st/0st
Påbörjade böcker: Vi två
Bästa bok: Du, bara eller Tårar i havet
Störst överraskning: Tårar i havet
Störst besvikelse: Röd drottning



Tårar i havet av Ruta Sepetys
Röd drottning av Victoria Aveyard
Du, bara av Anna Ahlund
Allt som blir kvar av Sandra Beijer

Kommentar
Jag är nöjd med vad som blev utläst den här månaden. Fyra böcker, varav 3 var väldigt intressanta och omtyckta läsupplevelser, och 1 en välbehövlig omläsning, som jag verkligen är nöjd över att jag blev klar med. Lite besviken att endast en av böckerna hann bli recenserade, men jag jobbar på recensionerna till de andra! Men allt som allt: Jättenöjd! Värt att nämna är också att jag var på bokmässan för första gången den här månaden, och deltog i min första bloggstafett! Det har hänt mycket spännande bokrelaterat i september!

Planer för nästa månad:
Att läsa Furthermore, och Vi två, och Glassvärdet och en hel hög med andra böcker. Sedan bara klara mig genom skolan de kommande veckorna fram till HÖSTLOVET. Och skriva högskoleprovet, det får inte glömmas bort. Men annars så; bara försöka läsa så mycket det går som vanligt!

Hur har ni haft det i september, och vad är era planer för oktober?
Kram
Kimberly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast publicerat:

Mjölk och honung av Rupi Kaur

Titel : Mjölk och honung Originalets titel : milk and honey Författare : Rupi Kaur Antal sidor : 204 Serie : - Förlag :  Mima Förlag ...

Populära inlägg: