söndag 16 oktober 2016

Läsuppdatering v.41

Jag har varit urusel på att blogga den här veckan. Urusel. Inte ett endaste inlägg har det kommit upp.

Å andra sidan har jag också haft extremt mycket för mig med flera väldigt stora inlämningar i skolan och jobb. Ibland kommer bloggen i andra hand, och så får det vara. Men nu, kommande vecka, kommer det bli liv i bloggen igen!

Som sagt har min vecka varit fullspäckad, förutom idag! Idag har jag i princip bara legat i sängen, stickat, tittat på Supernatrual, gjort hemgjorda läppbalsam (kan vara det bästa som hänt mig, så awesome) och lagat wok (hur bra resultatet blev kan diskuteras, men kul var det) till mig och min familj! En jättemysig söndag har det varit. Utan att så mycket som en sida blivit läst, men inte desto mindre mysig ändå.

Jag känner att jag börjar tappa det där med läsningen lite för tillfället i allmänhet. Kanske är det för att det har varit så intensivt i skolan som jag inte har fått så mycket läst, vilket lett till ett minskat intresse. Jag läser ju Furthermore av Tahereh Mafi för tillfället, och den är verkligen inte alls dålig, ändå fastnar jag inte riktigt, och det är så frustrerande!

Men nog pratat om mig om min bristande läsning. Jag ville också passa på och ta tillfället i akt och tipsa alla som ännu inte hört om det att Ruta Sepetys, författaren till Tårar i havet (!!!!), kommer till Sverige i början av nästa vecka! Jag hade tänkt skriva om detta mycket tidigare, men glömde helt bort det så här kommer det nu: Ruta Sepetys kommer, tisdagen den 18 oktober kl. 16:00, att besöka Stadsbiblioteket i Stockholm. Hur fantastiskt är inte det? Jag kommer tyvärr personligen inte att kunna komma, men tycker detta är en jättekul grej - att en utländsk författare kommer till Sverige för att prata om sin bok i samma veva som den översatts till svenska! Om ni på något sätt är intresserade av Tårar i havet eller Ruta Sepetys tycker jag verkligen ni ska ta chansen! Och vill ni veta mer kan ni klicka in er HÄR på Stadsbibliotekets hemsida.

Nu ska jag gå och lägga mig, så hörs vi snart. Berätta gärna om er vecka i kommentarerna!
Kram
Kimberly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast publicerat:

Mjölk och honung av Rupi Kaur

Titel : Mjölk och honung Originalets titel : milk and honey Författare : Rupi Kaur Antal sidor : 204 Serie : - Förlag :  Mima Förlag ...

Populära inlägg: