söndag 17 januari 2016

Läsuppdatering v.2

Läsningen har väll gått sådär den här veckan. Inte bara sådär utan ganska dåligt. Har läst vidare i Ensam på Mars, och även om boken är bra har jag inte kommit så värst långt. Kan i och för sig också bero på att vi läser Doktor Glas i skolan för tillfället, så måste lägga en del tid på den också. Kanske inte vad jag själv skulle välja att läsa direkt, men den är ju inte dålig heller.

Däremot fick jag hem lite böcker jag hade beställt som jag skrev om i min Book Haul, så har blivit lite mer taggad på att läsa efter det! Vill verkligen läsa dem alla så hemskt mycket. Ska bara läsa ut Ensam på Mars först. Sen så.

Andra boknyheter är att jag sett de två första avsnitten av Shadowhunters!! Gud som jag har väntat på att den serien ska komma ut, och nu är den här! Dock var den helt klart inte allt jag hade hoppats på, men den var verkligen inte dålig heller. Det känns som det finns mycket potential i serien, så ser fram emot att se fortsättningen! Avsnitt två t.ex var helt klart bättre än avsnitt ett, så kanske tar det ett tag för serien att verkligen komma igång! Jag blev hur som helst väldigt överraskad av skådespelarna, var skeptisk till många av dem men tyckte verkligen de flesta spelade sina karaktärer väldigt väl så det känns positivt. Ser fram emot resten!


Hur har er läsvecka varit? Och har ni sett Shadowhunters får ni gärna dela med er av vad ni tyckte i kommentarerna nedan!

Kram
Kimberly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast publicerat:

Mjölk och honung av Rupi Kaur

Titel : Mjölk och honung Originalets titel : milk and honey Författare : Rupi Kaur Antal sidor : 204 Serie : - Förlag :  Mima Förlag ...

Populära inlägg: